PRESTIŽNI HRVATSKI PROIZVODI

Multikulti bračni par dao Dubrovniku 'suvenirnicu' kakvu zaslužuje

28.08.2016 u 15:28

Kawa - butiga hrvatskih proizvoda

Izvor: Društvene mreže / Autor: Facebook: Life According to Kawa

Bionic
Reading

Nakon kafića i hostela, bračni par Sanja i Jonathan Kawaguchi odlučili su se za novi poduzetnički iskorak. Usred 'špice' turističke sezone, u Dubrovniku su otvorili vrata nove, neobične suvenirnice pod nazivom 'Life According to Kawa'. Iza idejnog projekta ove trgovine u kojoj se može pronaći sve najbolje od regionalnih dizajnera i proizvođača, stoji mladi bosanskohercegovački arhitekt Armin Mešić, vlasnik Fo4a Arhitekture

'Ideja o trgovini je nekakav prirodni slijed. Nakon kafića i hostela, pokrenuli smo retro self-service praonicu na Pločama u Dubrovniku, a potom 2013. i mali pansion 'Fresh Sheets Kathedral'. U kontaktu s gostima shvatili smo kako oni žele puno više od klasičnih suvenirnica. Gosti koji ostaju u Dubrovniku su kvalitetni, zahtjevni, ali i znatiželjni jer žele naučiti o našoj kulturi, običajima i gastronomiji. Možda ne ostaju dugo, ali očekuju da mogu birati jer se definitivno žele izdvojiti iz horde dnevnih turista', odgovara za tportal Sanja Kawaguchi, vlasnica dubrovačke trgovine 'Life According to Kawa'.

U Hrvatskoj je sa svojim suprugom Kanađaninom japanskog porijekla Jonathanom završila gotovo slučajno. Upoznali su se tijekom studija u kanadskom Vancouveru. Nakon nekoliko godina provedenih u Aziji krenuli su za Centralnu Ameriku gdje su planirali živjeti. Na putu su se 'zaustavili' u Hrvatskoj kako bi upoznali ostatak Sanjine obitelji i – ostali.

'Jonathan se oduševio Hrvatskom i odluka je pala gotovo odmah. Prva nam je stanica bila Korčula gdje smo se dekompresirali nakon četiri godine vrlo urbanog života u Tokiju i Hong Kongu. Ona je došla kao pravo osvježenje', otkriva Sanja Kawaguchi koja je na Korčuli osmišljavala recepte za smoothieje i tortilla sendviče dok joj se suprug bavio ribolovom.

Rezultiralo je to 'Fresh wraps and smoothies barom' i njihovim prvim izletom u poduzetništvo. Nakon dvije godine rada, ukazala im se prilika da 'Fresh' prošire i na Dubrovnik pa su oba lokala vodili do 2009.

'Tada smo preko prijatelja došli do zgrade u kojoj smo otvorili prvi dubrovački privatni hostel. To nam je bio san jer Jon i ja obožavamo putovati. Oduvijek smo maštali o mjestu gdje bismo mogli stvoriti atmosferu koju smo osjetili dok smo putovali po svijetu. U tom procesu smo odrasli. Imamo dijete, više nismo dvoje klinaca koji bezglavo trče za nekakvim novim uzbuđenjima jer su došle odgovornosti i novi prioriteti', odgovara ona.

O trgovini kakvu imaju razmišljali su dugo. Tragali su za prostorom u kojemu će proizvodi biti poput svojevrsne prezentacije njih samih. Prilika im se ukazala na Pločama, dijelu Dubrovnika u kojemu žive i koji, priznaju, obožavaju. U idejnom projektu puno im je pomogao mladi dizajner Armin Mešić.

'U trgovini nudimo čitav asortiman proizvoda, od gastro ponude, kave, vina i artisan piva do odjeće, cipela, nakita, sladoleda, namještaja, dječje garderobe i igračaka, knjiga i dekorativnih predmeta za dom', opisuje ponudu Sanja Kawaguchi tumačeći i naziv trgovine 'Life According to Kawa'.

Izbor imena nije slučajan, s obzirom na to da se prezivaju Kawaguchi. Za 'Kawu' su se odlučili jer ona na japanskom znači rijeka ili dobra priča, što ovisi o kontekstu i znakovima koji se koriste.

'Cilj nam je ovdje prezentirati divne ljude s kojima surađujemo, a koji žive svoju umjetnost i dizajn na najbolji mogući način. Najveća nam je nagrada kada netko kupi nešto u našem dućanu, a da se pri svakom pogledu na tu stvar, sjeti svojeg prvog posjeta Hrvatskoj i koliko im je ovdje bilo lijepo. Da osjete strast i originalnost naših umjetnika, pa da se opet vrate', tumači Kawaguchi.

Turisti su, priznaje, oduševljeni hrvatskim dizajnom i proizvodima koji su globalno prepoznatljivi. U 'Kawi' ih se prezentira oko 50. Svi imaju jednak tretman, kažu Kawaguchiji, pa ne žele nikoga posebno izdvajati.

Napominju samo kako su namještaj korišten za uređenje prostora izradili Artisan, Prostoria i Rustica Moderna. Na ovoj adresi, kako je nakon otvorenja pisao FBL može se pronaći Sexy Plexy nakit, prirodna kozmetika Hippy Garden, odjeća za djecu ShivShav,Ponge igračke, Urban Watch, proizvodi Sapunoteke, Mucca Bags, Kabinet Brewery, Artisan i mnogi drugi