NOVI BREND PIVA

Početkom lipnja u Zadru na tržište izlazi 'Plavuša'

12.04.2016 u 07:41

Bionic
Reading

Bujajuća domaća scena malih pivovara trebala bi za dva mjeseca dobiti novog člana. Početkom lipnja na tržište izlazi Plavuša, pivo zadružne pivovare Brlog iz Zadra na čijem su čelu dvije mlade djevojke - Ana Teskera (32) i Maja Šepetavec (32)

Zadarskim pivarkama plan je za prvu ruku opskrbljivati samo lokalne kafiće te ovisno o potražnji i mogućnostima, polako povećavati proizvodnju.

'Naši proizvodni kapaciteti će biti oko 3.000 litara piva mjesečno. U ljeto to je dovoljno za jedan poveći lokal ili desetak malih. Potražnja postoji. Zovu nas iz svih krajeva Hrvatske, čak i iz inozemstva', kaže Teskera.

Novac za financiranje projekta skupile su manji dijelom od zadrugara, a većim dijelom prikupljanjem sredstava na mrežnim platformama, crowdfundingom. U kampanji preko mreže Indiegogo cilj im je bio sakupiti 8.000 dolara, a na kraju im je uplaćeno 11.800 dolara.

'Kako je riječ o pokretanju proizvodnje, to i nije velik iznos, ali svako ohrabruje. To je dokaz da naš projekt vrijedi. Novac ćemo potrošiti na dva pivska fementora, boce, gajbe i etikete', objašnjava Teskera.

U zadruzi uz njih dvije još je 11 članova. Čine je ljudi raznih profesija od knjigovođa i programera do alatničara. Svako u svom području je doprinio da pivovara zaživi.

'Zadruga je po svemu slična običnoj tvrtki, jedino je razlika u upravljanju. Odluke se donose na skupštini zadrugara po principu jedan član, jedan glas, s tim da smo Maja i ja zadužene za proizvodnju i vodimo čitav projekt. Slično kao direktori u nekom poduzeću. Na ideju zadruge smo došli prirodno. Mi smo htjele kuhati pivo, a prijatelji su nas željeli podržati', ističe Teskera dodajući kako će ona i prijateljica joj biti jedine zaposlenice zadruge.


Trenutačno je njihova pivovara u fazi registracije. Računaju kako će ih sve dozvole koštati oko 20.000 kuna

Djevojkama inače ovo nije prvi zajednički poslovni pothvat. Zajedno su se bavile i proizvodnjom pekmeza. Osim toga Ana koja je po struci enologinja, studirala je u Splitu i Ljubljani, radila je u obiteljskoj vinariju u Vrlici. Uz to je završila tečajeve za samostalne poduzetnike, voditelje EU fondova, a s Majom je pohađala i akademiju crowdfundinga

'Volimo raditi stvari svojim rukama. Volimo proizvoditi. Kako smo obje ljubiteljice piva, a nemamo novca za skupe brendove, jednostavno smo odlučile da ćemo ga napraviti same', kaže Teskera.

Prvo pivo skuhale su na balkonu svoga prijatelja u Zagrebu, i to u loncu za ajvar posuđenom preko Facebooka. Iako i nije bilo baš neke kvalitete, to im je dalo poticaj da nastave dalje. S vremenom su uz puno truda, učenja i eksperimentiranja došle do svog originalnog recepta.

'Naše prvo pivo kojim ćemo izaći na tržište u stilu je american blonde ale (nepasterizirano pivo blaže i laganije varijante). Zbog toga smo ga prigodno nazvali Plavuša. S vremenom bismo htjeli uvoditi i nove stilove', ističe Teskera.

Zadarske pivarke žele ići korak po korak. Primarni cilj im je taj da imaju plaću i mogu normalno živjeti, a za pet do deset godina, oprezne su, ako posao naraste, možda će tada zadruga imati i neku ekstra dobit.

'Trebali bismo jedno deset puta narasti da bismo bili profitabilni. Zadruge same po sebi nisu osmišljene za izvlačenje dobiti već se refinanciraju u razvoj poslovanja. Riječ je prije svega o društvenom poduzetništvu. Najvažnije je da sada izađemo s pivom na tržište pa ćemo vidjeti kako će se stvari dalje odvijati', naglašava Teskera.