NOVI PROJEKTI

U Trogiru se gradi podzemna garaža na tri etaže

16.11.2010 u 18:55

Bionic
Reading

Gradska uprava u Trogiru je nakon proslave Svetog Ivana Trogirskog i Dana grada najavila nove ambiciozne projekte. Premda je Trogir još uvijek u teškoj financijskoj situaciji nakon višegodišnje vladavine HDZ-a, s glasovitim Vinkom Brkanom na čelu, novi gradonačelnik Damir Rilje i Gradsko vijeće pripremaju nove projekte

U planu je kompletno uređenje obalnog pojasa Trogira na kopnenom dijelu istočno i zapadno od mosta i Starog grada. Kako doznajemo u Gradskoj upravi, plan izgradnje podzemne garaže na tri etaže je, što je iznimno važno, potpuno usklađen s kriterijima UNESCO-a, što je preduvjet za očuvanje statusa Trogira kao grada pod zaštitom te institucije.

Najveći zahvat će biti na mjestu sadašnje tržnice i parkirališta, na kojem će se izgraditi podzemna garaža i objekt u koji će se smjestiti dio postojećih štandova i trogirska tržnica. Kada se izvrše sve pripreme, gradnja bi mogla započeti već početkom sljedeće godine. Osim toga, u planu je premještanje autobusnog kolodvora u Trogira sa sadašnje lokacije kraj mosta na novu lokaciju istočnije, na dijelu novog nasipa. Trenutno traju pregovori sa splitskom tvrtkom Promet o detaljima tog zahvata.

Veliki nasip koji se gradio istočno od mosta prema predjelu Pantana završen je i sada su na redu infrastrukturno opremanje i finalizacija prostora koji je predviđen za turistički sadržaj. Planirano je i uređenja vezova za manja plovila te uređenje pješačke šetnice. Dio tog projekta je i novootvoreni Park prijateljstva, u kojem je ove nedjelje na blagdan zaštitnika Trogira predsjednik RH Ivo Josipović simbolički zasadio stablo česmine. Veliki dio radova bi trebao biti gotov do početka iduće turističke sezone, osim najzahtjevnijeg objekta nove garaže i tržnice. Trogir već sad, u usporedbi s ostalim jadranskim turističkim gradovima, ima najbolje riješen pristup povijesnoj jezgri za automobile i autobuse, a završetkom ovih ambicioznih planova, pristup povijesnoj baštini i starom dijelu grada će biti savršen.

Ono što još nije riješeno, a izvan je ovlasti gradskih vlasti, sudbina je Brodotrogira koje čeka privatizaciju, kao i rješenje prometa prema otoku Čiovu. To je zapravo i najveći problem Trogira, koji je zagušen velikim prometom za otok Čiovo. Plan restrukturiranja Brodotrogira je definiran, ali vrijeme prolazi, brodogradilište ne naručuje nove brodove, pa raste nervoza i neizvjesnost. Zbog toga su zabrinuti i u Gradskom vijeću i traže jasne i brze odgovore o budućnosti najveće tvrtke u Trogiru.