SINDIKATI O PRIVATIZACIJI 3. MAJA

'Ministarstvo gospodarstva lagalo je Kosorici!'

22.10.2010 u 15:32

Bionic
Reading

'Današnji naslov u jednim dnevnim novinama 'Smrtna presuda 3. maju' nema veze sa stvarnošću. Neka za A-Tecom plače onaj tko je izgubio posao u A-Tecu, mi nismo', oštro je započela danas konferenciju za novinare u Brodogradilištu 3. maj predsjednica Radničkog vijeća tog škvera Nada Jelinić-Starčević

'Već šest mjeseci tvrdimo da je A-Tec jako loša firma koja je u ozbiljnim financijskim problemima i da ne vidimo svoju budućnost u rukama jednog austrougarskog spekulanta', dodala je, a s njom se složio i Vedaran Sabljak, povjerenik SIK-a u 3. maju, koji je podsjetio da su prije dva dana predstavili plan za očuvanje hrvatske brodogradnje u slučaju propasti privatizacije.

On je izjavio da je prestalo trgovanje A-Tecovim dionicama na austrijskoj burzi, što znači da je firma proglasila stečaj ili će ga ubrzo proglasiti te da se Vlada, unatoč njihovim najavama i upozorenjima koje su joj slali, oglušuje na te informacije i govori im da proces privatizacije ide dalje svojim tokom.

'To je vrlo zabrinjavajuće i unosi nemir među radnike 3. maja, ali i strah i strepnju za njihovu budućnost', rekao je Sabljak i dodao da je zabrinjavajuće i to da Vlada nije htjela ili nije znala što se događa s potencijalnim ponuđačem, pa ostaje pitanje je li Vladi bio cilj spašavanje brodogradilišta ili je za cilj imala sakrivanje svoje nesposobnosti da učini nešto za spas ove, za državu vrlo važne, strateške grane industrije.

Poručio je Vladi da ozbiljno počne raditi po tom pitanju, da za brodogradnju osigura iste uvijete koje imaju ostala brodogradilišta u Europi, da im se izdaju jamstva za ugovorene brodove te da se poštuje Ustav RH koji osigurava pravo na rad. 'Vladine isprike da je Europska komisija naložila da nema ugovaranja brodova i izdavanja jamstava dok ne završi proces pregledavanja planova restrukturiranja ne uvažavamo', zaključio je Sabljak.

Predsjednik samostalnog Sindikata 3. maj Željko Maričić se zapitao kakvi su ponuđači za ostala brodogradilišta, kad je njihov, koji je propao prije dva dana, bio najbolji.

‘Sve one koji su govorili da će A-Tec u 3. maju graditi car carriere sa sedam tisuća automobila pozivam da se pridruže našem Sporazumu jer je to jedini pravi put za spas brodogradnje’, smatra predstavnik radnika u nadzornom odboru 3. maja Roland Sušanj, koji se pita zar nije bilo dosta privatizacije na hrvatski način i tako uništiti sve što je vrijedno u ovoj državi.

Predstavnik radnika u Brodograđevnoj industriji 3. maj Nikša Moreti je rekao da štrajk kojim prijete sindikati nije od koristi ni 3. maju ni Vladi te upozorio da će ovaj škver, ukoliko se ne izdaju jamstva za gradnju četiriju brodova, do proljeća ugasiti proizvodnju za 50 pedeset, a do kraja iduće godine u potpunosti.

Očito je da su iz Ministarstva gospodarstva lagali premijerki Kosor, koja je izjavljivala da je A-Tec dobar kupac, ili su izmišljali nepostojeći plan B. Nakon ovakve demonstracije nekompetentnosti, neznanja, autizma i ignoracije, uopće nas ne čude ispregovarani uvjeti s EU-om po kojima brodogradilišta treba najprije uništiti, odnosno ostaviti bez posla, a onda se pokloniti prvom lopovu koji naiđe', zaključila je Jelinić-Starčević