TESTIRANJE SIGURNOSTI

Tunel Sveti Rok treći u Europi

29.07.2010 u 14:37

Bionic
Reading

Tunel Sveti Rok treći je po sigurnosti od 26 europskih tunela testiranih u 13 europskih zemalja, izvijestio je Hrvatski autoklub. Najbolje ocijenjeni tunel je francuski Cantalobos, a na začelju je islandski Hvalfjörður

'Rezultat tunela Sveti Rok u ovogodišnjem testiranju, kao i tunela Brinje ili Tuhobić ranijih godina, veliko je priznanje za Hrvatsku. Našim sugrađanima, domaćim vozačima, ali i posjetiteljima, ovim testiranjem poručujemo da mogu očekivati zavidnu sigurnost na našim prometnicama, što je posebice bitno u turističkoj sezoni', naglasio je glavni tajnik HAK-a Zvonko Šmuk, predstavljajući rezultate testiranja.

Tunel Sveti Rok na autocesti A1 Zagreb-Dubrovnik dug je 5.759 metara. Sagrađen je 2003, a od 2009. u promet je puštena i druga cijev. Većina parametara, poput izlaza za evakuaciju, rasvjete, videonadzora, ugibališta, SOS telefona, protupožarnog sustava, plana mjera za hitne slučajeve, pozitivno je ocijenjena. Kao negativne parametre ocjenjivači iz njemačke tvrtke DMT naveli su predugačak ventilacijski odjeljak uzdužne ventilacije i prekratko maksimalno vrijeme korištenja respiracijske opreme za vatrogasce.

Voditelj projekta EuroTAP u HAK-u Darko Brozović naglasio je da Hrvatska ima ukupno 45 kilometara cestovnih tunela, od čega su 22 duža od jednog kilometra. Prema rezultatima testiranja EuroTAP-a, hrvatski tuneli svake godine dobivaju visoke ocjene, a tunel Brinje ocijenjen je kao najbolji u Europi 2007. godine.

Svi tuneli na autocestama u nadležnosti tvrtki koncesionara Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) obnovljeni i zadovoljavaju europske standarde, dok na autocesti Zagreb-Macelj još treba urediti drugu cijev tunela Sveta Tri Kralja te tunel Učka koji je u nadležnosti Bina-Istre.

U ovogodišnjem ocjenjivanju testirana su četiri tunela u Španjolskoj, po tri u Njemačkoj, Italiji, Austriji i Švicarskoj, po dva u Francuskoj i Norveškoj te po jedan u Belgiji, Češkoj, Hrvatskoj, Nizozemskoj i Sloveniji. Po prvi put ocijenjen je i jedan tunel na Islandu. Šesnaest tunela dobilo je ocjenu 'vrlo dobar', četiri 'dobar', dva 'prihvatljivo', jedan 'loše' i tri 'vrlo loše'.