IZVOZNA OFENZIVA

Hrvatski puževi i bomboni osvojili Kineze

18.06.2010 u 14:02

Bionic
Reading

Hrvatske tvrtke prošli tjedan napravile su prvi ozbiljniji zajednički korak u osvajanju kineskog tržišta. Njih 45 nastupilo je od 8. do 11. lipnja na Devetom međunarodnom sajmu robe široke potrošnje u gradu Ningbou

Kineskim potrošačima sve gladnijim europskih proizvoda hrvatski izvoznici predstavili su vina, bombone, maslinovo ulje, lijekove, ali i puževe i gliste.

Vlasnica zadarske tvrtke Telluris – Medina, Hana Medina, koja proizvodi puževe, kalifornijske gliste i organsko gnojivo, izuzetno je zadovoljna posjetom Kini.

Grad Ningbo nalazi se na istočnoj obali Kine, oko 200 kilometara južno od Šangaja. Ningbo ima šest milijuna stanovnika. U 2009. BDP je po stanovniku bio, ako se uzmu u obzir tamošnje cijene, 20.000 dolara. Regija u kojoj se grad nalazi zove se Zhejiang i ima 55 milijuna stanovnika.

'Ostvarili smo mnoge kontakte i izazvali velik interes i tamošnjih medija. Uskoro ćemo ići na još jedan prehrambeni sajam. Procjena je da ćemo na kineskom tržištu godišnje moći izvesti oko 400 tisuća tona gnojiva i oko tisuću tona puževa', rekla je za tportal.hr Medina.

Isto tako, Kinezi su pokazali velik interes za kavu i proizvode od kave, a posebno su ih oduševili bomboni od kave – Kavabon  - zagrebačke tvrtke Aquarius. Uz vina i maslinova ulja, oni su bili najtraženija roba na hrvatskom štandu.

'Procjena je da su upravo hrana, piće i farmaceutski proizvodi najizgledniji proizvodi koji bi mogli naći svoju perspektivu na kineskom tržištu', rekao je Sani Ljubunčić, ravnatelj Agencije za promicanje izvoza i ulaganja (APIU), na današnjem susretu s novinarima na kojem su bili predstavljeni rezultati nastupa hrvatskih proizvođača na sajmu u Kini.

Kinezi su Hrvatima ponudili da u Ningbou imaju svoj stalni prostor u sklopu free trade zone, preko kojeg bi kineski kupci mogli kupovati hrvatske proizvode. Našoj delegaciji dali su rok od tri mjeseca da se zainteresirane tvrtke organiziraju te da osnuju zajedničko kinesko poduzeće.

'Riječ je o prilici kakvu više nećemo imati! Kinezi nam nude besplatan show room i skladišni prostor do 2012. godine. Tamo su već proizvođači iz Mađarske, Italije i s Novog Zelanda. Moramo se požuriti ili će nas drugi prestići', rekao nam je Amir Adžikić, koji je na sajmu Kinezima prezentirao kvalitetna istarska vina, maslinovo ulje i aromaterapijske proizvode.

Ukupni troškovi nastupa hrvatskih tvrtki na sajmu procjenjuju se na oko 330 tisuća kuna, što su kao organizator zajednički pokrili Ministarstvo gospodarstva, HGK i APIU. Poduzetnici su sami platili troškove puta i smještaj.