Gospodarstvo DESTINACIJSKI MENADŽMENT

Zadar i Dubrovnik nude turistima najviše

Hrvatski turizam trebao bi doživjeti svoju veliku transformaciju zahvaljujući čarobnom razvojnom alatu zvanom destinacijski menadžment. Riječi govore same - radi se o upravljanju destinacijom ili po hrvatski, odredištem. Pozitivnih iskustava baš i nemamo puno, tek nekoliko primjera dobre prakse na Jadranu i u kontinentalnom dijelu zemlje, ali s obzirom na to da nema previše izbora, za očekivati je da će se u idućih pet do deset godina upravo u tom pravcu razvijati hrvatski turizam

Izraz destinacijski menadžment podrazumijeva ne bilo kakvo, nego kvalitetno upravljanje destinacijom temeljeno prije svega na koordinaciji i sinergiji svih poslovnih, administrativno-upravnih, kulturnih i drugih subjekata u odredištima, uključujući i stanovništvo. Jednostavnije - svi će u nekom odredištu, ako žele da njihovo mjesto, grad, selo postane turistički uspješno i priznato, gledati u istom smjeru i zajedno ići u tom smjeru. Svi će se dogovarati oko raznih ideja, pa se složiti, organizirati i raditi. U Hrvatskoj bi to konkretno značilo veće učinke od sadašnjih u produljenju sezone, veće zadovoljstvo gostiju i njihove potrošnje te, naravno, veći ukupan prihod od turizma.

Dok se jadranska odredišta pripremaju za najveći ovogodišnji prihvat turista, nameće se pitanje koliko su spremna, koliko i kako su organizirana i što će im turizam ove godine donijeti? Turistički djelatnici ove godine nešto su optimističniji nego lani, vjeruju u možda čak i bolji rezultat, i tvrde - spremni smo. A što su to spremili? U većini slučajeva isto što i lani, odnosno isto što i zadnjih 10 ili 50 godina - smještaj, hranu, plaže, a sunce i more ionako su tu. Kiša bi već pomrsila račune, jer nema baš tako puno bazena, ni otvorenih, a kamoli zatvorenih. Nema baš ni predstava ni festivala, jer nije svaki dan mjesni svetac. Što ostaje? Restoran, kafić, hotelska aula, malo wellnessa i to je manje-više sve...

Da je u Hrvatskoj više na djelu pravi destinacijski menadžment, sve bi bilo drukčije. Trenutačno postoji tek nekoliko primjera dobre prakse na Jadranu i u kontinentalnom dijelu zemlje. Među hrvatskim regijama relativno dobrim uspjesima provođenja destinacijskog menadžmenta jedino se može pohvaliti Istra, iako i tamo predstoji još puno posla, te donekle Zagreb i Zagrebačka županija, gdje se sve više shvaća da se jedino novim kreativnim pristupom može stvoriti turistički proizvod koji će biti konkurentan.

HVAR - PRIMJER LOŠE PRAKSE

Među gradovima na Jadranu ističe se Dubrovnik, a ponajviše Zadar koji 'pokreće' cijelu županiju, kako sve većim brojem niskotarifnih aviokompanija koje dolaze u zadarsku zračnu luku, tako i sve većim brojem kvalitetnih novih smještajnih objekata te brojnim manifestacijama (od festivala klupske, klasične i popularne glazbe do, primjerice, Noći punog miseca i drugog).

Split radi dosta, ali još uvijek bez većih rezultata, odnosno još nedostaje veće potpore privatnog sektora i lokalne vlasti te suradnje na razini cijele županije.
Na otocima je destinacijski menadžment prava rijetkost te se u tom smislu najviše ističe Mali Lošinj, koji je u tome definitivno najviše u državi učinio, a sve mu se više približava i Rab.

Primjer je loše prakse Hvar koji po potencijalima treba biti jedna od vodećih destinacija. Nažalost, zbog primjera loše prakse javno-privatnog partnerstva države, Orco Grupe i lokalnih vlasti u Sunčanom Hvaru, tamo se dogodilo sve što ne treba - od preinvestiranja bez tržišne podloge, do zanemarivanja lokalnog stanovništva te totalne nebrige i nerješavanja brojnih naslijeđenih kompliciranih pravno-imovinskih problema.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 22.02.2017.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,398319 5,414563 5,430807
CAD 124 1 5,353132 5,369240 5,385348
CZK 203 1 0,274724 0,275551 0,276378
DKK 208 1 0,998019 1,001022 1,004025
HUF 348 100 2,413263 2,420525 2,427787
JPY 392 100 6,193330 6,211966 6,230602
NOK 578 1 0,840494 0,843023 0,845552
SEK 752 1 0,783686 0,786044 0,788402
CHF 756 1 6,975431 6,996420 7,017409
GBP 826 1 8,740864 8,767165 8,793466
USD 840 1 7,040307 7,061491 7,082675
EUR 978 1 7,418371 7,440693 7,463015
PLN 985 1 1,719604 1,724778 1,729952
=