AGROKOR NAJVEĆI UDJELNIČAR ADRIATICA.NETA

'Ne spašavamo nikog, zanima nas razvoj turizma!'

22.02.2010 u 13:25

Bionic
Reading

Ljerka Puljić, predsjednica nadzornog odbora Adriatica.neta i predstavnica novog najvećeg suvlasnika Agrokora, obrazložila je interes za angažman u turizmu koji su mediji često tumačili više rezultatom kompleksnih odnosa bivšeg suvlasnika, EPH i Agrokora nego stvarnim interesom za turističku djelatnost

Tko je tko u vlasničkoj strukturi?

Nakon prvog kruga dokapitalizacije u kojem je sudjelovalo osam vlasnika iz privatnog sektora i jedna kompanija u vlasništvu države, najveći pojedinačni vlasnik Adriatica.neta je koncern Agrokor s udjelom od 20,3 posto.

Ukupna je vrijednost dokapitalizacije 29 milijuna eura, Agrokor je svoj udio platio šest milijuna eura, a u novoj vlasničkoj strukturi slijedi AWT, Croatia osiguranje i Slobodna Dalmacija sa 16,9, HUP Zagreb 10,1, te Jolly i Saponia, svaki sa 8,45 posto udjela u vlasništvu. Dosadašnji suvlasnici Adriatica.net Grupe, tvrtke EPH i Emporion, zadržale su po jedan posto vlasničkog udjela. Boris Teški, predsjednik uprave Adriatica.neta, kazao je da je od 29 milijuna eura iz prvog kruga dokapitalizacije svjež kapital 24 milijuna eura, dok se pet milijuna eura odnosi na pretvaranje potraživanja i unosa nekretnina Croatia osiguranja.

'Novi vlasnici imaju jasan interes, turizam je proizvođaču hrane kao što je Agrokor prirodno tržište koje u budućnosti osigurava rast. Slikovito rečeno, dovedemo turista i prodajemo mu proizvod', objasnila je razloge ulaska Agrokora u vlasničku strukturu Adriatica.neta Ljerka Puljić, predsjednica nadzornog odbora Adriatica.neta i starija izvršna dopredsjednica koncerna Agrokor.

'Prošla su vremena zajedničkog spašavanja, nitko od nas novih vlasnika nije uložio novac bez vlastitog interesa', kazala je Puljić, što se može protumačiti kao odgovor na spekulacije da je Ivica Todorić ulaskom u Adriatica.net spašavao dosadašnjeg suvlasnika Ninoslava Pavića.

Novim konzorcijem u Adriatica.netu ističu da su dobili znanje, kapital i infrastrukturu za prodaju Hrvatske kao destinacije, odnosno turističkog brenda u cjelini i planiraju postati vodeća agencija u regiji. Uz brend Adriatica.net, koji ostaje ključan za online poslovanje, tvrtka će se bazirati na operativnim kompanijama na svojim tržištima, a to su Atlas u Hrvatskoj, Kompas u Ljubljani, Jolly Travel u Srbiji i Kompas International za međunarodnu mrežu.

Boris Teški je demantirao bojazan Sindikata turizma Hrvatske da će kompanija otpustiti stotinjak radnika, rekao je da je u tijeku restrukturiranje, ali da neće biti toliko otpuštanja. Rezultati Adriatica.neta još nisu objavljeni, očekivani prihodi su za 2009. oko 260 milijuna eura, dok za 2010. planiraju 275 milijuna eura i blagi gubitak.

Priprema se i drugi krug dokapitalizacije, kako u Adriatici smatraju, 'ovog važnog hrvatskog gospodarskog projekta', čime bi se omogućili novi razvojni projekti. Puljić je u razgovoru s novinarima najavila da je Agrokor spreman podržati i projekt u drugoj fazi, nađe li tu interes za udjelničare. Agrokor, kazala je Puljić, već razvija turističku ponudu u okviru njihovog vinskog biznisa u Slavoniji i Baranji i Istri. Uputila je poruku glavnim partnerima, hotelijerima kako 'snaga brendova i novi udjelničari jamče da će se njihovi poslovi odraditi do kraja i profesionalno'.

6677