Gospodarstvo BAJS SE NADA PONAVLJANJU 2009.

Turistička 2010. bit će neizvjesna

Turistička 2009. u Hrvatskoj je prošla bolje od prvobitnih očekivanja, posebno s turističkim dolascima i noćenjima, dok bi 2010. godina, iako neizvjesna i poslovno ne puno lakša, suradnjom javnog i privatnog sektora mogla donijeti, ako ne nešto bolje, a onda bar slične rezultate kao 2009.godine

Ističući da je s ovogodišnjih 3 posto manje turističkih dolazaka nego 2008. (ili s oko 11 milijuna), te s oko 1 posto manje noćenja (ili oko 56 milijuna), hrvatski turizam drugi na Mediteranu, iza turskog, ministar turizma Damir Bajs kaže da je to dobar rezultat s obzirom na okruženje i pad europskog turizma za oko 8 posto.

Ne iznoseći očekivanja ukupnog prihoda od turizma za 2009., jer o tome još nema službenih procjena HNB-a, ministar vjeruje da će i financijski turistička 2009. proći bolje od prvotnih 'crnih' prognoza.

Po njegovim saznanjima, ove su godine marine, posebno ACI-jeve, te kamping i privatni smještaj imali prihode iznad očekivanja, dok su nešto ispod očekivanih bili u hotelskom sektoru.

Ipak, u vezi ukupnog prihoda od turizma napominje i da će teško biti ponoviti rekordnu 2008. kada je taj prihod bio 7,5 milijardi eura (što je bilo oko 10 posto više nego 2007.).

Turistička je potrošnja u 2009. zbog krize sigurno bila manja nego prethodne godine, a zbog istog razloga cijene smještaja u hotelima i cijene drugih usluga su smanjivane manje-više fleksibilno, ovisno o potražnji i u sklopu 'last minute' ponude koja je, po nekima, bila odlučujuća za možda i oko 50 posto ostvarenih noćenja u 2009.

I iduće 2010. 'last minute' će, po ocjeni struke, dominirati tržištem, odnosno potražnjom, ali se pojedini hotelijeri i drugi davatelji turističkih usluga ipak nadaju da će cijene moći bar blago povećati, odnosno vratiti na razinu 2008. s obzirom na relativno dobre rane najave partnera sa stranih tržišta.

Veliki izazov hrvatskom turizmu 2010. bit će i kako vratiti domaćeg gosta, čiji je udjel u ukupnim dolascima tijekom 2009. pao na svega 13 posto, što je među drugim zemljama mediteranskog okruženja najmanji udjel.

Domaćih dolazaka i noćenja 2009. u hrvatskim turističkim odredištima bilo je oko 10 posto manje nego 2008., što se djelomice objašnjava krizom i smanjenjem kupovne moći, a djelomice povoljnim cijenama u konkurentskim zemljama, posebno 'all inclusive' aranžmana kojih je u Hrvatskoj vrlo malo.

S druge strane, strani su turisti u hrvatskom turizmu 2009. činili 87 posto ukupnih dolazaka, po čemu se Hrvatska također razlikovala od ostalih zemalja, te je time pojačala i svoj udjel i konkurentnost u europskom međunarodnom turizmu, na 2,07 posto (2008. taj je udjel bio 1,92 posto).

Zadržavanje ili možda i povećanje tog udjela, uz povratak domaćeg gosta, dva su najvažnija cilja službene hrvatske turističke politike za 2010., a to je, kako vjeruju praktično svi u turizmu, moguće ostvariti uz suradnju javnog (Ministarstvo, HTZ) i privatnog sektora (hotelijeri, domaći i strani touroperateri i drugi).

Ta je suradnja i ove godine donijela dobre rezultate, pa se nastavlja i iduće uz tzv. udružene tržišne aktivnosti, od oglašavanja do udruživanja novca za poticanje dolazaka turista, posebno u pred i posezoni.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 10.12.2016.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,302401 5,318356 5,334311
CAD 124 1 5,373318 5,389486 5,405654
CZK 203 1 0,277981 0,278817 0,279653
DKK 208 1 1,010147 1,013187 1,016227
HUF 348 100 2,390231 2,397423 2,404615
JPY 392 100 6,179448 6,198042 6,216636
NOK 578 1 0,837800 0,840321 0,842842
SEK 752 1 0,775236 0,777569 0,779902
CHF 756 1 6,964840 6,985797 7,006754
GBP 826 1 8,931256 8,958130 8,985004
USD 840 1 7,081029 7,102336 7,123643
EUR 978 1 7,512972 7,535579 7,558186
PLN 985 1 1,692415 1,697508 1,702601
=