TVORNICA STAKLA NA KOLJENIMA

Skuplji plin mogao bi 'slomiti' Lipik Glas

22.12.2009 u 21:06

Bionic
Reading

Najavljeno novo poskupljenje plina moglo bi imati teške posljedice za poslovanje tvornice stakla Lipik Glas, koja je tijekom plinske krize pretrpjela štetu od 200.000 eura

Danak dosadašnjeg poskupljenja plina, prepolovljenih narudžbi za autoindustriju i velikog pada cijene stakla, tvornica je ove godine 'platila' smanjenjem ukupnog prihoda za 35 posto, a novo, najavljeno poskupljenje plina, po svemu sudeći, otkazom će platiti i dio radnika lipičke tvornice koji su na čekanju od lipnja, kada je zbog naglog pada narudžbi za solarno staklo ranije započeo remont peći.

Iako je trebala ponovo započeti u rujnu, pa je odgođena za studeni, spomenuta proizvodnja ni do danas nije počela, a s obzirom na okolnosti, u tvrtki prognoziraju da će započeti tek u proljeće 2010. godine.

'Od 1. lipnja, kada smo počeli s remontom peći, pa do danas situacija se nije promijenila nabolje, a najavljeno novo poskupljenje plina, koje direktno utječe na troškove proizvodnje, dodatno pogoršava izglede za pokretanje proizvodnje. Zbog toga ćemo najvjerojatnije, uz 80 do sada otpuštenih radnika, biti prisiljeni otpustiti još 15-ak radnika koji su trenutačno na čekanju zbog stajanja peći na kojoj je radilo 55 radnika. Većina tih radnika prebačena je na proizvodnju u željezničkoj industriji, no sve je izglednije da će 15 radnika koji su na čekanju biti višak', kaže za tportal Danijel Zadjelović, direktor lipičke tvornice stakla koja je 2008. završila s minimalnim gubitkom i cca. 17 milijuna eura ura prihoda, što je povećanje od 18 posto u odnosu na prethodnu 2007. godinu.

Trend povećanja prihoda ove godine, nažalost, nije nastavljen, pa će tvrtka 2009. završiti sa značajnim gubitkom i tek 11 milijuna eura prihoda. Bitno je smanjen i broj zaposlenih, sa 320 radnika, koliko ih je bilo krajem prošle godine, na sadašnjih 240. Planirani prihod u 2010. je 11 milijuna eura, bez proizvodnje solarnog stakla.

'U 2010. nastavit ćemo proizvodnju kaljenog stakla za renomirane tvrtke kao što su Bentley, Ferrari, Alfa Romeo, Lamborghini, Mercedes McLaren i Spyker, a razvijamo i projekte za Rolls Royce, Lotus i Mercedes G-classu. Tu je i proizvodnja staklenog krova za elektro verziju popularnog Smarta. te Aston Martinov model Rapide, za čije smo prototip-modele ove godine isporučivali stakla, a dogodine kreće u serijsku proizvodnju prvih 2.500 vozila. Nastavljamo i projekte za željezničku industriju, osim za vlakove Bombardier Transportation, gdje su u planu tri projekta, u 2010. planiramo i nove projekte u željezničkoj industriji za talijanskog proizvođača Ansaldo Breda, konkretno za metro Brescia, Roma i Milano te za brzi vlak na liniji Belgija-Nizozemska', kaže direktor tvrtke Lipik Glass koja na domaćem tržištu ostvaruje tek 10 posto prihoda, i to uglavnom od proizvodnje blindiranog stakla za mjenjačnice i banke, dok su im glavna tržišta Velika Britanija, Italija, Austrija i Njemačka.

'Sljedeće godine lipička tvornica nastavit i s krajem prošle godine započetom proizvodnjom atraktivnih, staklenih stepenica koje su postale zaštitni znak svakog prodajnog centra u svijetu Apple Store. U rujnu smo dobili narudžbu staklenih stepenica za Apple Store u Frankfurtu, u pripremi je projekt za Bejing, a u najavi je još pet projekata staklenih stepenica koje planiramo završili do kraja 2010. godine', kaže Zadjelović. Cijena jednog kompleta takvog stakla je oko 300.000 eura, a staklene stepenice iz pogona Lipik Glasa već ukrašavaju prodajne centre Apple Storea u Louvreu, Glasgowu, Bostonu i Münchenu.

'Iako imamo atraktivne proizvode i dobre kupce, 2010. će biti vrlo teška, pogotovo prva tri mjeseca. Potrebno je mnogo ulagati u razvoj proizvoda, stoga smatram da je ideja interventnog fonda vrlo dobra i da nam može pomoći da sačuvamo poduzeće i pripremimo se za razdoblje kada će obim posla porasti. Dovoljan preduvjet za to bio bi da svi proizvođači s kojima surađujemo pokrenu proizvodnju na nivou iz 2008, tada bi i Lipik Glas ostvario rezultate koji su bili planirani prije krize.'