MALO DOBRIH VIJESTI

U 3. maj stigao materijal, vraćaju se radnici

18.11.2009 u 15:04

Bionic
Reading

Predsjednik Uprave 3. maja Željko Starčević na današnjoj je konferenciji za novinstvo izvijestio da će se do kraja mjeseca na posao vratiti oko 200 od 307 radnika na čekanju te sredinom prosinca i svi ostali jer je u brodogradilište stiglo 1500 tona lima iz Češke i Makedonije, a očekuje se još 1900 tona u idućim tjednima

Govoreći o poslovanju napomenuo je kako je 3. maj u gospodarsku krizu u jesen prošle godine ušao s praznom knjigom narudžbi jer nije iskorišten bum na tržištu 2006. i 2007.

Dodatni problem brodogradilištu je predstavljalo zaustavljanje financiranja brodogradnje od strane banaka pa je 3. maj proteklih godinu dana poslovao bez novih kredita, dok je u razdoblju od 2004. do 2008. prosječno godišnje uzimao po 600 milijuna kuna kredita. Unatoč tome, odnosno bez novih zaduženja, u proteklih su godinu dana isporučena četiri broda, a porinuto njih pet, kazao je.

Naveo je kako je 3. maj u prvih sedam mjeseci ostvario dobit iz poslovanja od 60 milijuna kuna, ali su samo kamate za kredite iz prethodnih razdoblja u ovoj godini iznosile 215 milijuna kuna.

Kupci za brodove Kastav i Verige duguju 13 milijuna američkih dolara, a ostatak duga za brod Monte Carlo, kojeg naručitelj nije preuzeo u dogovorenom roku, je 35 milijuna američkih dolara

Kad bi se ta potraživanja naplatila 3. maj bi mogao u potpunosti podmiriti svoje dugove prema kooperantima u iznosu od 55 milijuna kuna te prema dobavljačima od 99 milijuna kuna.

Problemi s brodom Monte Carlo su pred rješenjem jer se očekuje ili podmirenje duga postojećeg vlasnika ili će se brod prodati drugom kupcu, rekao je Starčević.

Dodao je da je zbog problema u poslovanju smanjen broj kooperanata sa 1084 početkom godine na 207, a u prvih devet mjeseci je ostvarena ušteda u poslovanju u odnosu u na poslovni plan u visini od 90 milijuna kuna.

Uprava očekuje, kazao je Starčević, da će do kraja godine očekivani gubitak od 270 milijuna kuna biti smanjen za 100 milijuna kuna.

Naglasio je važnost pomoći Vlade pri ugovaranju gradnje četiriju tankera za domaće naručitelje, što će omogućiti punu zaposlenost 2010. godine, te izdavanjem jamstva za kredit početkom studenoga u visini od 52,5 milijuna dolara, čime se, kako je rekao, vratio život u brodogradilište.

Najavio je i kako je riječko brodogradilište pred potpisom ugovora za gradnju dvaju manjih tankera te naknadno možda još dvaju za istog kupca.

Novi model za drugi krug privatizacije brodogradilišta, koji je u izradi, Starčević je ocijenio kvalitetnim te izrazio uvjerenje da može privući kupce.