KREDITI DO GRLA

HAC nema novca za nastavak cestogradnje

13.10.2009 u 10:52

Bionic
Reading

Hrvatske autoceste mogu se zadužiti još samo 3,5 milijardi kuna u sljedeće tri godine i nakon toga neće moći podignuti ni kune kredita. No, za planirani nastavka cestogradnje trebaju im još 24 milijarde kuna, ali trenutačno nemaju novca ni za plaćanje započetih radova koje zato planiraju zaustaviti

HAC-ova kreditna sposobnost, piše Business.hr, gotovo je sasvim iscrpljena pa nakon 2012. godine ta državna tvrtka koja gradi autoceste morat će naći neke druge izvore financiranja kako bi ostvarila svoje planove gradnje.

HAC se od 2003. godine, kada je počela intenzivna gradnja autocesta, dosad se zadužio 19,5 milijardi kuna te će s preostalih 3,5 milijardi ukupni dug dosegnuti 23 milijarde kuna.

Osim milijardama kuna iz kredita, koje ipak nisu bile dovoljne za podmirenje svih troškova za ulaganje u autoceste, HAC je gradio autoceste i milijardama kuna iz državnog proračuna. Tako su 2007. iz državne blagajne za cestogradnju otišle dodatne tri milijarde kuna, a 2006. godine 1,48 milijardi kuna.

HAC još uvijek dobiva i 60 lipa naknade od prodane litre goriva za cestogradnju, što ukupno godišnje dosegne oko 1,3 milijarde kuna. U sedam posljednjih godina ukupno je iz goriva ta tvrtka dobila oko 12 milijardi kuna, a za ovu je godinu planirano 1,34 milijarde kuna. HAC je tako, kada se zbroje krediti, lipe iz goriva te pomoći iz državnog proračuna na cestogradnju od 3003. dosad potrošio 36 milijardi kuna

I ove godine su u HAC-u planirali da će im iz državnog proračuna stići dodatna sredstva, ali zbog recesije taj je izvor presušio. Kako ne mogu doći do povoljnijih dodatnih kredita zbog svjetske ekonomske krize, u HAC-u su primorani zaustaviti i sve trenutačne radove na gradilištima

Financijski nisu pokriveni već odavno započeti radovi na dionici autoceste Zagreb-Sisak od Jakuševca do velike Gorice, dionica račva-Ploče na autocesti Zagreb-Dubrovnik te na Podravskim ispsilonu i tunelu Sveti Ilija kroz Biokovo.