IZDVAJANJE IZ KONZUMA

Todorić pripremio Kozmo za prodaju

02.10.2009 u 15:35

Bionic
Reading

Nakon prodaje Mlinara i crnogorske Štampe, Ivica Todorić, vlasnik Agrokora, mogao bi prodati i Konzumov lanac drogerija Kozmo

Komentar izdvajanja Kozma iz Konzuma u zasebnu tvrtku, najavljenog danas na Zagrebačkoj burzi, zatražili smo od Dragana Munjize, konzultanta i nekadašnjeg direktora Konzuma.

'Kozmu su u početku trebali uvjeti u sklopu Konzuma, a sada je dovoljno narastao da djeluje samostalno i dobavljači mu neće smanjiti uvjete zbog izdvajanja, nakon što imaju nabavne uvjete koji su potvrđeni tri do četiri godine', rekao je Munjiza.

Upozorio je da će samostalno poslovanje Kozmu sigurno biti nešto skuplje, iako može, primjerice, računovodstvo unajmiti od Konzuma, ali je fleksibilnije za operativno upravljanje i eventualnu prodaju

'Na neki način Kozmo smeta Konzumovu core businessu, pa je izdvajanje logično, a ako se već treba nešto prodavati, logično je izdvojiti ono što nije core business. U slučaju Konzuma, to su Kozmo i Velpro', naglasio je Munjiza.

U krizi pada promet, objasnio je Munjiza, pa je teško doći do obrtnih sredstava. Kako su marže u maloprodaji male, ne mogu se financirati iz operativnog poslovanja, nego kreditima koji koštaju i preko 10 posto godišnje.

Prva Kozmo drogerija otvorena je u srpnju 2005. godine u Zagrebu, a danas ih ima četrdesetak, sa 242 zaposlenih. Glavni im je konkurent njemački DM sa stotinu trgovina u Hrvatskoj, no Munjiza misli da još nema mjesta za njihovu usporedbu:

'Ne bih uspoređivao Kozmo s DM-om, kojem je to core business dugi niz godina, uostalom kakva bi to bila kompanija kad bi je Kozmo stigao u tri-četiri godine. Za ocjenu uspjeha investicijskog ciklusa u maloprodaji potrebno je sedam-osam godina', zaključio je.