APSURDNI ZAKONI

Dulji boravak megajahti na Jadranu nemoguć

19.09.2009 u 19:55

Bionic
Reading

Dok Hrvatska turistička zajednica ulaže pozamašne svote novca u promociju hrvatskog nautičkog turizma, zbog neusklađenosti hrvatskog zakona o strancima i hrvatskog pomorskog zakona, boravak megajahti na Jadranu u praksi nije moguć, rečeno je danas u sklopu kongresnog programa Adriatic Boat Showa

Po sadašnjim zakonima svaki član posade jedne megajahte tretira se kao stranac kojem je dana mogućnost boravka u našoj zemlji do 90 dana. Po isteku ovog roka za člana posade pod stranom zastavom moguće je zatražiti dozvolu za rad, no za dobivanje iste potrebno je priložiti potvrdu o nekažnjavanju. Po toj logici svaki član posade bi trebao otputovati u matičnu zemlju i ishoditi takvu potvrdu, tako da, osim što je u sukobu s direktivama o sigurnosti megajahti koje obvezuju minimalno trećinu posade za boravak na brodu dok je na vezu, to je i potpuno neisplativo za same vlasnike jahti.

'Zbog ovog problema kada zaprimimo upit za godišnji vez plovila pod stranom zastavom, prisiljeni smo direktno preusmjeriti klijenta u Sloveniju, Crnu Goru ili Italiju, jer znamo da je dozvole za godišnji boravak posade u RH nemoguće dobiti', istaknula je Jana Gaćina, direktorica prodaje Mandalina Marine.

Tork Buckley, urednik uglednog međunarodnog nautičkog magazina The Yacht Report i moderator okruglog stola, naglasio je kako je posjet jedne megajahte znatno isplativiji od posjeta kruzera, jer osim što se radi o plovilima koja znatno manje zagađuju okoliš, klijent koji u prosjeku plati 350.000 eura za sedmodnevno uživanje u svom plovilu, donosi znatan profit lučkim upravama i agentima te cjelokupnom uslužnom sektoru. Izrazio je nadu da će se hrvatski zakonodavci vrlo brzo osvijestiti i početi zarađivati na megajahtama.

Za okruglim stolom bio je nazočan i predstavnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Mirko Vadla koji je istaknuo kako je Ministarstvo mora u potpunosti svjesno tih nelogičnosti te da trenutačno MUP, na prijedlog MMPI i HGK, priprema novi zakon koji će uzeti u obzir sve nelogičnosti postojećeg zakona. Novi je obećan do sljedeće sezone, a uključiti će i preporuku struke da umjesto potvrde o nekažnjavanju bude uvažena garancija za posadu od vlasnika ili kapetana plovila.