SNAGA BRANDA

Kraš je veća reklama Vidoševiću nego obrnuto

07.09.2009 u 11:44

Bionic
Reading

Krašuljci, Domaćica, Bajadera, Tortica - Kraš je snažan brand i ima mnoštvo popularnih proizvoda. Pitali smo stručnjake je li kandidatura predsjednika uprave Kraša Nadana Vidoševića za predsjednika države za brand pozitivan zamah ili mu može škoditi, osobito ako bude skandala

Na predstojećim izborima prvi put će se za predsjednika države kandidirati aktualni predsjednik uprave neke kompanije, i to jednog od najjačih predstavnika prehrambene industrije u Hrvatskoj, poznatog po nizu brandova i izvan Hrvatske.

U Krašu kažu da će Vidoševićev posao preuzeti uprava društva te da podupiru njegovu kandidaturu za predsjednika države, smatrajući da će dodatno doprinijeti ugledu tvrtke. 'Imidž kompanije građen je kroz stogodišnju povijest, tijekom koje se Kraš razvio u lidera konditorske proizvodnje u jugoistočnoj Europi', priopćila nam je Romana Mužević Ilić iz Kraša. Zanimalo nas je nije li Vidoševićeva kandidatura svojevrsno kockanje tim stoljetnim imidžom. Što ako predsjednički kandidat ne ostvari uspjeh ili se oko njega zavrte skandali?

Marijana Grbeša s Fakulteta političkih znanosti vjeruje da Vidoševićeva kampanja ne može narušiti imidž Kraša. 'Gospodarstvenici bi se mogli prema tome odrediti pozitivno ili negativno, ali šira javnost ne. Za uspjeh kampanje ključna je opća javnost, koja nije u stanju percipirati taj potez, odstupa li s funkcije ili ne. Uostalom, veća je Kraš reklama Vidoševiću nego Vidošević Krašu.'

Slično razmišlja i Branka Bajt, brand-konzultantica tvrtke Okomito: 'Što se tiče potrošača, Kraš je puno veći brand i ima puno dulju tradiciju da bi osoba koja upravlja kompanijom mogla utjecati na percepciju branda.' Bajt misli da sama kandidatura ne može utjecati na brand, osim u slučaju nekog skandala koji bi mogao naštetiti Krašu, jer javnost Vidoševića više percipira kao političara nego kao biznismena. 'Kraš je puno snažniji brand, s puno duljom tradicijom, da bi osoba koja upravlja njime mogla utjecati na percepciju branda kod potrošača', kazala je Bajt.

Ipak, napominje da ponekad top menadžment može utjecati na brand, navodeći u svijetu primjer Stevea Jobesa, koji je kompaniji Apple donio novi ugled. Što se pak tiče Hrvatske, ističe primjer Ivice Todorića, koji je za razliku od Vidoševića osnivač koncerna kojem je na čelu. 'Da se primjerice Ivica Todorić odluči kandidirati, to bi se moglo odraziti na njegov brand, jer je osnivač Agrokora i puno je povezaniji sa svojom kompanijom', istaknula je Branka Bajt za tportal.

Dizajner Boris Ljubičić procjenjuje da Vidoševićeva kandidatura može biti dobra za imidž Kraša. 'Naravno, ovisi o tome kako će proći na izborima. Uđe li u drugi krug, to je svakako dobro, no bio bi debakl dobije li najmanje glasova', zaključio je Ljubičić.