ZBOG VIŠEG PDV-a

Trgovački lanci ipak dižu cijene

04.08.2009 u 08:48

Bionic
Reading

Unatoč dogovoru s premijerkom Kosor, potiho su neki veći trgovački lanci ipak povisili cijene određenih proizvoda te tako dodatno opteretili ionako male plaće građana, pogotovo nakon godišnjih odmora

Tako je, primjerice, cijena čokoladnog mlijeka u nekoliko većih trgovačkih lanaca prije povećanja PDV-a bila 8,69 kuna, a sada je 10,29 kuna. Franckova kava stajala je 43,99 kuna, a sada je 44,90 kuna. Cedevita je među proizvodima koji su najviše poskupjeli - s 39,59 kuna na čak 43,99 kuna. Tikvice su stajale 2,99 kuna, a sada su 4,99 kuna, piše Večernji list.

Do jučer su iz nekih većih trgovačkih lanaca na pitanje o poskupljenju proizvoda odgovarali: 'Bez obzira na povećanje PDV-a, mi nećemo povisivati cijene.'

U Mercatoru kažu da nisu mijenjali cijene, ali ipak su ostavili prostora za moguće buduće povećanje.

'Nećemo mijenjati cijene, no računamo na jednako požrtvovno i odgovorno ponašanje proizvođača, čije ulazne cijene najvećim dijelom formiraju i naše, maloprodajne cijene.
No na cijene utječu i drugi faktori pa očekujemo konkretne mjere, koje su nam potrebne da bismo mogli raditi i održavati zaposlenost, primjerice, rasterećenje od parafiskalnih nameta', rekao je predsjednik uprave Mercatora Hrvoje Štorga.

Iz uprave Spara odgovorili su da su već promijenili stopu PDV-a na artiklima, ali da kod njih neće biti povećanja maloprodajnih cijena te da će i vrijednost zaliha po navedenim cijenama ostati ista.

To dakle znači da su, nakon što se potroše zalihe, moguće promjene cijena. Dobra vijest ipak stiže iz manjih dućana, u kojima zasad nisu rasle cijene. Vlasnici malih dućana žale se da ionako nemaju posla pa ne namjeravaju dizati cijene da ne bi dodatno pogoršali situaciju.