ŽELE SASTANAK S POLANČECOM

Sindikati traže sudjelovanje u privatizaciji brodogradilišta

18.06.2009 u 11:53

Bionic
Reading

Sindikalni čelnici izrazili su danas zadovoljstvo jučerašnjim briselskim dogovorom o uvjetima privatizacije hrvatskih brodogradilišta, jer je udovoljeno većini uvjeta koje su dogovorili s Vladom u prosincu prošle godine, no ističu kako je za opstanak hrvatske brodogradnje nužna ozbiljna suradnja sindikata i Vlade sve do završetka privatizacije

Zbog toga čelnici Sindikata metalaca Hrvatske (SMH) i Hrvatske udruge sindikata (HUS) traže da potpredsjednik Vlade Damir Polančec uskoro sazove sastanak s upravama hrvatskih brodogradilišta i sindikatima na kojem će ih do u detalje upoznati s dogovorom koji je postigao s povjerenicom Europske komisije za tržišno natjecanje Neellie Kroes.

Neophodno je već na tom sastanku postići dogovor o načinu sudjelovanja sindikata u svakoj pojedinoj fazi procesa privatizacije, počevši od izrade i objavljivanja natječaja za privatizaciju, ističu sindikalci.

Na sastanku bi trebalo osnovati komisiju za praćenje izrade natječaja i odabir najpovoljnijeg ponuđača, rekao je Hini predsjednik SMH-a Vedran Dragičević.

Pred Vladom i sindikatima je vrlo odgovoran posao da odabirom najboljih ponuda osiguraju opstanak svih hrvatskih brodogradilišta, bez obzira što je trenutak u kojem se ide u privatizaciju vrlo nepovoljan, napominje Dragičević.

U Bruxellesu je dogovoreno da će za četiri brodogradilišta, Brodosplit, Brodotrogir, 3. maj i Kraljevicu, početna cijena za vlasnički paket, koji se u cijelosti prodaje, iznositi jednu kunu, rekao je jučer novinarima potpredsjednik Polančec.

Za prodaju dionica Brodogradilišta specijalnih objekata u Splitu za ukupni vlasnički paket početna će cijena biti u nominalnoj vrijednosti.

Kod privatizacije Uljanika, jedinog profitabilnog i uspješnog hrvatskog brodogradilišta, 25 posto dionica bit će ponuđeno radnicima prema posebnim uvjetima, a za 59,25 posto dionica početna cijena bit će njihova nominalna vrijednost.

Upravo je ta odredba razlog za oprez predsjednika HUS-a Ozrena Matijaševića, jer je iznos predviđen za prodaju strateškom partneru od 59,25 posto prevelik.

Naš dogovor s Vladom predviđao je nitko ne bi smio sam posjedovati broj dionica koji mu omogućuje kontrolu nad Uljanikom, već je to trebalo iznositi najviše 33 posto, kaže Matijašević.

Osim toga, među obaveznim uvjetima kod ostalih brodogradilišta trebaju biti poslovni plan u trajanju od najmanje pet godina i dokapitalizacija u novcu unutar godine dana, namijenjena za tehnološku obnovu brodogradilišta.

Ako se to osigura, zaštitili smo nastavak obavljanja djelatnosti i u privatiziranim brodogradilištima, a to je osnovni zahtjev sindikata bez čijeg ispunjavanja nećemo pristati na privatizaciju, već ćemo joj se suprotstaviti svim sredstvima, naglašava Matijašević.