Gospodarstvo OCJENA KONZULTANATA

Maloprodaja u Hrvatskoj neprivlačna za ulagače

  • Autor: Hina
  • 15.6.2009 14:19:46
  • 15.6.2009 14:16:42

Zemlje u tranziciji i dalje su privlačna odredišta za ulaganja globalnih maloprodajnih lanaca, nudeći im nove mogućnosti u okolnostima aktualnog gospodarskog usporavanja na razvijenim tržištima, ocijenila je u ponedjeljak konzultantska tvrtka A.T. Kearney u istraživanju o razvijenosti maloprodajnog sektora, kojim je obuhvaćena i Hrvatska.

Trideset tranzicijskih zemalja obuhvaćeno je istraživanjem koje ta tvrtka već osam godina provodi u maloprodajnom sektoru a rangirane su na ljestvici prema pripadajućem globalnom indeksu razvijenosti maloprodaje (GRDI).

Velika i otpornija tržišta visoko su rangirana na ovogodišnjoj ljestvici, kaže se u toj studiji, jer se očekuje da će baš ona voditi gospodarski oporavak. Tako je Indija po četvrti put u pet godina najatraktivnija zemlja za investicije u maloprodaji dok su Rusija, Kina, UAE, Saudijska Arabija, Vijetnam, Čile, Brazil, Slovenija i Malezija među prvih 10.

Hrvatska je na ljestvici najprivlačnijih odredišta za ulaganje u sektor maloprodaje u 2009. pozicionirana na 24. mjestu.

"Hrvatska je zauzela relativno nisku poziciju zbog niske kupovne moći zaposlenih, fragmentiranog tržišta i velike zaduženosti lokalnih lanaca", kazao je Branko Žibret, partner u A.T. Kearneyju i voditelj aktivnosti za Hrvatsku.

Dodao je također da će se daljnja konsolidacija tržišta maloprodaje u Hrvatskoj nastaviti na regionalnoj razini gdje će veliki regionalni igrači u budućnosti raditi na okrupnjavanju tržišta.

U istraživanju se nadalje ističe kako je padom prodaje na zapadnim tržištima globalna ekspanzija postala strateški važnom za rast kompanija, a u uvjetima globalne recesije povećana je dostupnost atraktivnih nekretnina u mnogim tranzicijskim zemljama.

"Spori oporavak ekonomije na razvijenim tržištima čini tranzicijske zemlje važnima za rast globalnih maloprodajnih lanaca. Vodeći maloprodajni lanci moraju razviti portfolio strategiju koja balansira između velikih i razvijenih te malih tržišta u razvoju radi boljeg upravljanja rizikom poslovanja", ističe Hana Ben-Shabat, partner u A.T. Kearneyju i koordinator studije.

Indeks se temelji na 25 različitih varijabli, uključujući ekonomski i politički rizik, atraktivnost maloprodajnog tržišta, stupanj zasićenosti tržišta maloprodaje, te razliku rasta BDP-a i kupovne moći, navodi se dalje u priopćenju.

GRDI indeks objavljuje se od 2001. a pomaže maloprodajnim lancima da odrede prioritete u svojim globalnim strategijama rasta ovisno o atraktivnosti ekspanzije zemalja u razvoju.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 08.12.2016.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,225583 5,241307 5,257031
CAD 124 1 5,284723 5,300625 5,316527
CZK 203 1 0,278271 0,279108 0,279945
DKK 208 1 1,010802 1,013844 1,016886
HUF 348 100 2,405390 2,412628 2,419866
JPY 392 100 6,151744 6,170255 6,188766
NOK 578 1 0,835013 0,837526 0,840039
SEK 752 1 0,769298 0,771613 0,773928
CHF 756 1 6,943795 6,964689 6,985583
GBP 826 1 8,834368 8,860951 8,887534
USD 840 1 7,018341 7,039459 7,060577
EUR 978 1 7,518047 7,540669 7,563291
PLN 985 1 1,695928 1,701031 1,706134
=