Gospodarstvo COUNTRY BRAND INDEX

Hrvatska najbolji brend iz ex-Yu

  • Autor: Z. Korda
  • 29.10.2012 15:07:37
  • 29.10.2012 12:19:19

U najnovijem istraživanju 'Country Brand Indeks' savjetničke kuće FutureBrend Hrvatska je kao zemlja-brend zauzela visoko 41. mjesto od ukupno 118 rangiranih država

Prema indeksu vrijednosti brenda, koji mjeri 'poželjnost' neke države Hrvatska se nalazi na znatno višem mjestu nego u međunarodnim rangiranjima u kojima se najčešće mjere ekonomske performanse, poput onoga o poslovnoj klimi (Donig Busness) ili globalnoj konkurentnosti.

Problem Hrvatske je što kod ovoga, kao i kod drugih rangiranja, uglavnom stagnira ili nazaduje. Tako je i u vrednovanju zemlje kao brenda u odnosu na 2011. pala za jedno mjesto. Trenutačno je na 41. poziciji, iza Malte, Grčke i Perua, a ispred Indije, Južne Afrike i Češke.

Utješno je da je Lijepa naša znatno bolje plasirana od ostalih država bivše SFRJ. Slovenija se nalazi na 63. mjestu, Bosna i Hercegovina na 82., Srbija na 108., a Crna Gora i Makedonija nisu ni ušle u konkurenciju.

Zanimljivo je da se naša zemlja, iako se često spominje kao turistički hit, u rangiranju FutureBranda nije uspjela probiti među 25 najprestižnijih turističkih destinacija. Na toj listi u vodstvu je Italija, a od naših mediteranskih konkurenata tu su još Španjolska i Turska.

Koja su obilježja dobre zemlje brenda? Ista ona koja čine dobar korporativni brend, prvenstveno kakve osjećaje pobuđuje kod ljudi. Kada je riječ o zemlji brendu, ključni elementi koji ulaze u sastav indeksa su sustav vrijednosti, kvaliteta života, nasljeđe i kultura te turizam. Dakle, 'poželjne' države asociraju na slobodu, toleranciju i stabilnu demokraciju, potiču kod nas divljenje prema njihovoj tradiciji, kulturi i prirodnim ljepotama, zanimljive su za poslovanje i zbog svega toga želimo ih posjetiti.

Country Brand Indeks bazira se na velikom broju parametara poput statističkih podataka, stručnih mišljenja i analiza, novinarskih i putopisnih reportaža, mišljenja poslovnih ljudi i turista i sl.

139834,162822,218884,138140
Prema zbirnim karakteristikama, najvrednija zemlja-brend je Švicarska, a među prvih 20 dominiraju visokorazvijene zapadne zemlje. Druga je Kanada, treći Japan, a među prvih deset se nalaze i Švedska, Novi Zeland, Australija, Njemačka, Sjedinjene Države, Finska i Norveška.

FutureBrand izdvojio je i 15 zemalja s najvećim potencijalom za rast vrijednosti brenda, koje karakterizira uspješna izvršna vlast i dobre ekonomske prilike za održivi rast. Listu, na kojoj dominiraju brzorastuće azijske i južnoameričke ekonomije, predvode Ujedinjeni Arapski Emirati, a od europskih zemalja na njoj se nalaze Estonija (5.), Island (7.) i Turska (10.).

Publikacija Country Brand Index 2012-13
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 03.12.2016.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,239415 5,255181 5,270947
CAD 124 1 5,308983 5,324958 5,340933
CZK 203 1 0,277985 0,278821 0,279657
DKK 208 1 1,010416 1,013456 1,016496
HUF 348 100 2,393107 2,400308 2,407509
JPY 392 100 6,202648 6,221312 6,239976
NOK 578 1 0,838173 0,840695 0,843217
SEK 752 1 0,766234 0,768540 0,770846
CHF 756 1 6,982157 7,003166 7,024175
GBP 826 1 8,908496 8,935302 8,962108
USD 840 1 7,062185 7,083435 7,104685
EUR 978 1 7,516989 7,539608 7,562227
PLN 985 1 1,673603 1,678639 1,683675
=