Gospodarstvo NOVI ADUT PROMOCIJE

Pisanje stranih blogera o Hrvatskoj platit ćemo 1,5 milijuna kuna

  • Autor: O. I. N.
  • 3.9.2012 11:53:38
  • 3.9.2012 11:00:00

Tridesetak stranih blogera posjetit će Hrvatsku u predsezoni i posezoni te će svojim čitateljima prenositi dojmove iz Lijepe Naše, a putovanja će organizirati Hrvatska turistička zajednica (HTZ), što će nas koštati 1,5 milijuna kuna

Koliko HTZ izdvaja za oglase?

Iako je budžet za offline oglašavanje (izrada brošura) u 2013. srezan za 52 posto, on i dalje iznosi visokih 25,4 milijuna kuna, a sve mu se više približava budžet za online oglašavanje koji se u odnosu na ovu godinu planira udvostručiti i iznosi 18,7 milijuna kuna. Za 24 posto porast će proračun za udruženo oglašavanje, na 56,2 milijuna kuna, čime se financira zajednička promocija privatnog i javnog turističkog sektora u tisku, na TV-u, internetu, kao i organizacija autobusnih tura kojima se pomaže agencijama u dovođenju gostiju.

Marketinški stručnjaci koje je angažirala Hrvatska turistička zajednica sve manje vjeruju u brošure, suvenire i klasično oglašavanje pa se njihovi budžeti znatno režu, a kao novost uvode blog-putovanja i viralnu kampanju na društvenim mrežama preko kojih će se promovirati hrvatski turizam.

Za ugošćavanje stranih blogera HTZ je u budžetu za sljedeću godinu izdvojio 1,5 milijun kuna, a u viralnu kampanju na društvenim mrežama investirat će 4,5 milijuna kuna.

U HTZ-u smo pokušali saznati koje blogere namjeravaju dovesti u Hrvatsku, no njihova će imena biti poznata tek u travnju:

'Do tada je potrebno identificirati utjecajne blogere na ključnim tržištima te po temama (nautički turizam, odmori, priroda, posebni interesi itd.) i na osnovi njihove online reputacije definirati konačnu listu onih kojima bi bio upućen poziv na putovanja – riječ je o po 12-15 blogera za svako putovanje', odgovorili su tportalu.

Reputacija stranih blogera, čiji bi tekstovi trebali povećati online komunikaciju o Hrvatskoj, provjeravat će se i pomoću analitičkih alata Klout i Alexa.

Putovanja će se organizirati u dva navrata, u predsezoni i posezoni, u što bi, naglašavaju u HTZ-u, svakako bile uključene i kontinentalne destinacije. Rezultati blogerske akcije ocjenjivali bi se u studenom 2013. godine.

Mjerit će se broj objavljenih članaka, a premda ne spominju to da blogeri moraju pisati samo lijepo o Hrvatskoj, ideja je da ih organizatori putovanja impresioniraju:

'Pozvani blogeri moraju doživjeti realna i jedinstvena iskustva, različita od onih u konkurentskim destinacijama. U protivnom, njihov putopis o destinacijama neće imati značajan efekt', piše u Operativnom planu koji su za 592.000 kuna izradili Horwth Consulting i španjolski THA i koji bi HTZ trebao usvojiti u listopadu.

Zanimljivo je to što, bez obzira na milijunski budžet, u marketinškom planu piše da očekuju pomoć lokalnih poduzeća u ugošćavanju blogera: za osiguranje smještaja, transporta, obroka itd. Hoće li i sami autori dobiti honorar? Ne, u HTZ-u kažu da će im pokrivati samo troškove putovanja i produkcijske troškove kao što je, primjerice, snimanje iz zraka.

212215,211168,210334,204299
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 22.02.2017.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,398319 5,414563 5,430807
CAD 124 1 5,353132 5,369240 5,385348
CZK 203 1 0,274724 0,275551 0,276378
DKK 208 1 0,998019 1,001022 1,004025
HUF 348 100 2,413263 2,420525 2,427787
JPY 392 100 6,193330 6,211966 6,230602
NOK 578 1 0,840494 0,843023 0,845552
SEK 752 1 0,783686 0,786044 0,788402
CHF 756 1 6,975431 6,996420 7,017409
GBP 826 1 8,740864 8,767165 8,793466
USD 840 1 7,040307 7,061491 7,082675
EUR 978 1 7,418371 7,440693 7,463015
PLN 985 1 1,719604 1,724778 1,729952
=