Gospodarstvo AZTN O MALOPRODAJI

Smanjuje se dominacija Konzuma, stišću ga Plodine i Lidl

  • Autor: tportal.hr
  • 27.7.2012 14:57:18
  • 27.7.2012 13:31:25

AZTN je proveo Istraživanje tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u 2011. Istraživanje se temeljilo na uzorku od 55 poduzetnika koji su, prema ostvarenim prihodima, najveći trgovci na malo i veliko u Republici Hrvatskoj

Usporedba ukupnih prihoda poduzetnika pokazala je da je tržište maloprodaje u 2011. unatoč nastavku krize, ukupno raslo za 5,3 posto u odnosu na godinu ranije, dok je tržište veleprodaje naraslo za dva posto. S tržišta obuhvaćenim istraživanjem u godinu dana nestao je samo jedan poduzetnik (Idis Kutina), a nastavljen je i lagani rast koncentriranosti tržišta (povećan je zajednički udio prvih 10 poduzetnika i iznosi 78 posto).

Istodobno, međutim, i u 2011. je nastavljen trend smanjivanja dominacije Konzuma, a rasta njegovih glavnih konkurenata. Konzum je ipak najznačajniji trgovac u Hrvatskoj koji drži tržišni udio nešto ispod 30 posto i lidersku poziciju u jedanaest županija u Hrvatskoj te Gradu Zagrebu. No jedna od značajki tržišta maloprodaje je i uspješnost regionalnih i lokalnih trgovaca koji i u 2011. bilježe rast prometa i tržišnih udjela.

Zahvaljujući visokom rastu prihoda, prvi Konzumov konkurent u 2011. postale su Plodine. Međutim, uvjerljivo najveći skok prihoda u 2011. imao je Lidl koji je zahvaljujući tome postao treći najjači trgovac u Hrvatskoj. Lidl i Kaufland članice su Schwarz grupe i zajedno su najjači Konzumov konkurent u Hrvatskoj s oko 15 posto tržišnog udjela. Najveće nominalno smanjenje prihoda među svim poduzetnicima obuhvaćenim istraživanjem imao je Mercator-H. Među deset najvećih trgovaca u Hrvatskoj u 2011. ušao je Studenac iz Omiša, a izišao K.T.C. iz Križevaca.

Između 65-70 posto prihoda na tržištu maloprodaje ostvareno je u prodajnim mjestima velikog formata, odnosno u supermarketima i hipermarketima, pri čemu su najveći rast prometa imali hipermarketi i - male prodavaonice.

Za razliku od tržišta maloprodaje, tržište trgovine na veliko je vrlo koncentrirano i na njemu se u 2011. pokazatelj koncentriranosti u odnosu na godinu ranije dodatno povećao. Dva najveća takmaca - Konzum i Metro - na tom tržištu drže zajednički tržišni udjel od preko 73 posto.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 03.12.2016.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,239415 5,255181 5,270947
CAD 124 1 5,308983 5,324958 5,340933
CZK 203 1 0,277985 0,278821 0,279657
DKK 208 1 1,010416 1,013456 1,016496
HUF 348 100 2,393107 2,400308 2,407509
JPY 392 100 6,202648 6,221312 6,239976
NOK 578 1 0,838173 0,840695 0,843217
SEK 752 1 0,766234 0,768540 0,770846
CHF 756 1 6,982157 7,003166 7,024175
GBP 826 1 8,908496 8,935302 8,962108
USD 840 1 7,062185 7,083435 7,104685
EUR 978 1 7,516989 7,539608 7,562227
PLN 985 1 1,673603 1,678639 1,683675
=