Gospodarstvo NIJE KONAČAN BROJ

Hajdaš potvrdio: Iz HŽ-a do konca godine odlazi 2.700 ljudi!

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić i vodeći ljudi HŽ Holdinga predstavili su na današnjoj konferenciji za novinare plan restrukturiranja željeznice. Do kraja ove godine predviđa se odlazak 2.700 ljudi iz HŽ Holdinga i ovisnih društava, a na njihove otpremnine potrošit će se 420 milijuna kuna

'Glavni cilj procesa restrukturiranja nije zbrinjavanje viška ljudi, već pokretanje novog investicijskog zamašnjaka te priprema za liberalizaciju tržišta što nas čeka sa 1. srpnjem iduće godine. Želimo brzu, efikasnu i učinkovitu željeznicu', ustvrdio je ministar.

Od 2.700 radnika viška, dio njih, objasnio je, otići će prirodnim odljevom, a ostatak će se rješavati putem poticajnih otpremnina i uz pomoć Željezničkog fonda. Osim iz proračuna, novac za otpremnine osigurat će se kreditima EBRD-a i Svjetske banke.

HŽ Holding do kraja ove godine će nestati, a u državnim rukama će ostati HŽ Infrastruktura, Putnički prijevoz i HŽ Cargo. Budući da je prijevoz tereta tržišna djelatnost, plan je da se Cargo pripremi za povezivanje sa strateškim partnerima, odnosno privatizaciju.

Društvo HŽ Vuča vlakova podijelit će se između Prijevoza i Carga.

Od ovisnih društava, njih četiri – Željezničko ugostiteljstvo, tiskara, remont vozila Čakovec i Bjelovar – ide u privatizaciju. Tvornica željezničkih vagona Gredelj bit će podijeljena na dva društva – gradnja i tehnički servis – i pripremit će se također za privatizaciju.

202827,199317,201921,195828Dio ovisnih društava bit će pripojen Tehničkom servisu Gredelj, Pružne građevine i POSIT biti likvidirani, a radnici će prijeći u HŽ Infrastrukturu. PROREG te Remont i održavanje pruga idu u stečaj.

Sve u svemu, plan restrukturiranja predviđa da do kraja 2016. još dodatnih 1.800 ljudi napusti željeznicu što s ovogodišnjih 2.700 znači višak od ukupno 4.500 ljudi.

Prioritet Vlade, istaknuo je Hajdaš Dončić, bit će investicije u infrastrukturu. Plan je da se u naredne tri i pol godine, uz pomoć kredita EBRD-a i Svjetske banke, 'upuca' u pruge oko 10 milijardi kuna, i to samo kako bi se dosegnula razina na kojoj je željeznička mreža bila početkom 90-ih.

Cilj je i da se broj zaposlenih po kilometru pruge spusti ispod dva. Trenutačno je taj broj dva i pol, a u zemljama EU, rekao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić, jedan.

U HŽ Putničkom Prijevozu očekuju da će im država osigurati 200 milijuna eura kako bi do kraja 2015. mogli dobiti 44 nova vlaka. Prosječna starost postojećih lokomotiva je 36,5 godina, a putničkih vagona 26 godina.

Pred najvećim izazovom nalazi se HŽ Cargo koji čeka liberalizaciju tržišta teretnog prijevoza u Hrvatskoj našim ulaskom u EU. Već 11 stranih operatera, rekao je ministar, čeka da im se otvore vrata.


  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 08.12.2016.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,225583 5,241307 5,257031
CAD 124 1 5,284723 5,300625 5,316527
CZK 203 1 0,278271 0,279108 0,279945
DKK 208 1 1,010802 1,013844 1,016886
HUF 348 100 2,405390 2,412628 2,419866
JPY 392 100 6,151744 6,170255 6,188766
NOK 578 1 0,835013 0,837526 0,840039
SEK 752 1 0,769298 0,771613 0,773928
CHF 756 1 6,943795 6,964689 6,985583
GBP 826 1 8,834368 8,860951 8,887534
USD 840 1 7,018341 7,039459 7,060577
EUR 978 1 7,518047 7,540669 7,563291
PLN 985 1 1,695928 1,701031 1,706134
=