VLADU DOČEKUJU ZAHTJEVIMA

Mali brodari traže ukidanje trošarina i naknada za koncesije

14.12.2011 u 18:31

Bionic
Reading

Na težak položaj malih brodara upozorili su danas u Puli predsjednik Obrtničke komore Istarske županije Mario Paliska i predsjednik Sekcije malih brodara Valter Grubica. Kako su istaknuli, ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, mali brodari i prijevoznici putnika neće moći biti konkurentni kolegama iz susjednih zemalja, koji ne plaćaju trošarine i imaju do 60 posto nižu cijenu goriva

Stoga, kako bi im se olakšao položaj, od nove Vlade traže da se male brodare prije ulaska Hrvatske u EU oslobodi plaćanja trošarina na energente koji se koriste za pogon brodova. U Hrvatskoj trenutačno egzistira 520 malih brodara, samo u Istri od te djelatnosti preživljava 62 obrta, od kojih 25 radi sezonski, napominje predsjednik županijske Obrtničke komore Mario Paliska.

'S obzirom na to da su mali brodari iz Italije, Slovenije, Grčke i Turske oslobođeni plaćanja trošarina na naftne derivate, hrvatski mali brodari biti će u još ne ravnopravnijem položaju, pitanje je hoće li moći opstati', ističe Grubica. Navodi primjer da su u Italiji ukinute trošarine svim privrednim subjektima na moru, osim brodovima za sport i rekreaciju, a kod nas mali brodari i ribari u cijeni goriva plaćaju i cestarinu, što je jedan od apsurda.

Kako kaže Grubica, i stajalište HOK-a je to da se male brodare i ribare treba osloboditi plaćanja naknada za financiranje građenja i održavanje javnih cesta, što iznosi 1,20 lipa po litri, s obzirom na to da oni u svojoj djelatnosti ne koriste ceste. Također, Vladi će uputiti i zahtjev da ih se oslobodi plaćanja naknade za dobivanje koncesija, koja se sada plaća gradu u kojem je brod registriran, i to u iznosu od sto kuna po putniku budući da već plaćaju upisninu kod kupnje broda i takozvanu svjetlarinu odnosno naknadu za korištenje svjetionika što, kaže Grubica, veliki brodari poput Jadrolinije nemaju.

Osim toga, jedan od zahtijeva novoj Vladi je i da predstavnici brodara uđu u Upravna vijeća lučkih uprava, i to kao predstavnici Obrtničkih ili Gospodarskih komora, a prijedlog je i da se novac, umjesto uplaćivanja navedenih naknada, radije utroši u podizanje razine sigurnosti brodova.