Gospodarstvo PORUKA IZ BRUXELLESA

Turizam će prvi profitirati od ulaska Hrvatske u EU

Turizam je sektor broj jedan koji će profitirati od ulaska Hrvatske u EU, poručio je iz Bruxellessa direktor slovenskog turističkog ureda u tom gradu Rok Klančnik. Svojim dugogodišnjim iskustvom u slovenskom, europskom i svjetskom turizmu, jer je prije odlaska u Bruxelless na sadašnju poziciju bio i nekoliko godina do 2006. glasnogovornik Svjetske turističke organizacije-UNWTO, Klančnik je relevantna osoba koja takvo što može tvrditi

Klančnik je ciljanom promocijom slovenske turističke ponude u Bruxellesu pridonio osjetnom povećanju broja turista iz zemalja Beneluksa u Sloveniji. U ovakvim tržišnim nišama općenito leži uspjeh slovenskog turizma, koji, kako je potvrdio Klančnik, godišnje prihoduje u prosjeku oko dvije milijarde eura.

Veliki dio tog prihoda dolazi iz specifičnih niša poput kongresnog turizma, wellnessa, zdravstvenog, planinskog, agroturizma i drugih selektivnih oblika vezanih za ekologiju i održiv razvoj na čemu u Sloveniji ozbiljno već godinama rade.

Klančnik smatra da će Hrvatska i njen turizam tim ulaskom profitirati na dva načina. Prvo zbog tzv. psihološkog efekta kao nova članica što je vrlo pozitivna poruka svim drugim zemljama članicama iz kojih bi u Hrvatsku moglo doći mnogo više turista nego prije.

Drugi pozitivni impuls vidi u tome što će Hrvatska biti prisutna u svim tijelima EU-a u Bruxellessu, a istovremeno će predstavnici birokracije preplaviti Hrvatsku. 'Samo jedan utjecajan europski birokrat u Hrvatskoj znači da će o njegovu (pozitivnu) iskustvu u Hrvatskoj saznati ne deset nego možda i stotinu i više drugih ljudi iz Europe', ističe Klančnik.

Zato smatra da je turizam sektor broj jedan koji će profitirati od ulaska Hrvatske u EU, jer kako među svim gospodarskim sektorima turizam prvi pati kada dođe do kriza i katastrofa, tako se i prvi oporavlja i profitira u dobrim vremenima, ističe Klančnik.

Klačnik naglašava da se Slovenija i Hrvatska u turizmu teško mogu uspoređivati, jer se Hrvatska kao destinacija već prije nametnula, a ovogodišnjim rezultatima samo potvrdila jednom od najvažnijih europskih aktera na turističkom tržištu. Ipak, naglašava da je prednost Slovenije u tome što je u turističkom smislu 'prodana' 12 mjeseci godišnje, a Hrvatska još ima jako kratku sezonu. Klančnik vjeruje da bi se i to moglo promijeniti ulaskom Hrvatske u EU.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 14.01.2017.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,291317 5,307239 5,323161
CAD 124 1 5,375655 5,391830 5,408005
CZK 203 1 0,278362 0,279200 0,280038
DKK 208 1 1,011673 1,014717 1,017761
HUF 348 100 2,445004 2,452361 2,459718
JPY 392 100 6,160274 6,178810 6,197346
NOK 578 1 0,830921 0,833421 0,835921
SEK 752 1 0,792593 0,794978 0,797363
CHF 756 1 7,010699 7,031794 7,052889
GBP 826 1 8,634000 8,659980 8,685960
USD 840 1 7,066690 7,087954 7,109218
EUR 978 1 7,521078 7,543709 7,566340
PLN 985 1 1,719457 1,724631 1,729805
=