Gospodarstvo GLAVNI TAJNIK UNWTO:

'Hrvatska posjeduje duh koji je čini posebnom'

U Zagrebu je održana 1. konferencija Svjetske turističke organizacije-UNWTO o turizmu i medijima koja je, okupivši oko 400 sudionika iz 50-ak zemalja svijeta, pokušala odgovoriti na pitanje kako bolje pratiti turističke teme u medijima s obzirom na to da je jedan od četiriju najjačih gospodarskih sektora u svijetu

Udjelom od pet posto u svjetskom BDP-u te s oko gotovo milijardu ljudi koji putuju preko granica svojih zemalja, s njih još oko četiri milijarde koji putuju u okviru tih granica te s oko jednog trilijuna američkih dolara zarade od izvoza, turizam u svijetu svakako zaslužuje biti više u medijima. Kada se tome pridodaju brojni ljudi zaposleni u turizmu i brojne zemlje svijeta koji žive od turizma, kao i doprinos tog sektora zapošljavanju ne čudi da mu gotovo svi svjetski mediji poklanjanju pažnju.

'Ali to još uvijek nije dovoljno', smatra Teleb Rifai, glavni tajnik UNWTO-a koji je 1. UNWTO-ovu konferenciju o turizmu i medijima dogovorio prije godinu dana s ministrom turizma Damirom Bajsom uz podršku premijerke Jadranke Kosor. Prije godinu dana, Rifai je s obitelji boravio u Dubrovniku te se, kako sam priznaje, oduševio svime što je vidio, a posebno ljudima i prirodom. Ovih dana boravi u Zagrebu kojim je uspio prošetati otkrivši, kako kaže, jednu drukčiju Hrvatsku, izvan mora i sunca, s puno šarma i kulturno-povijesnih vrijednosti u koju se isplati doći i potrošiti novac.

Na pitanje zašto Hrvatska kao mjesto održavanja te prve UNWTO-ove konferencije Rifai odgovara da je to pravo mjesto u pravo vrijeme, jer je u Hrvatsko turizam, za razliku od brojnih drugih zemalja, ozbiljno shvaćen. Nije samo važno to što neka zemlja ima nego i što s time čini, a za to je potrebna i politička volja, što po njegovoj ocjeni u Hrvatskoj postoji. Slijedom toga, Hrvatska je u zadnjih deset godina postala jedna od najpoželjnijih svjetskih destinacija preobrazivši kvalitetno svoju ponudu i imidž.

'Hrvatska ima jedan poseban duh koji je čini posebnom', ocjenjuje Rifai. Kvalitetu hrvatskog turizma veže uz raznolikost ponude za gotovo svaki tržišni segment, ljubazne ljude i provođenje turističkih politika koje uvažavaju javno-privatno partnerstvo.

Poručuje kako u tom smislu treba i nastaviti vjerujući da Hrvatska može i zarađivati više od turizma nego do sada, ali i da država ne bi smjela više povećavati poreze koji će nepotrebno opteretiti turizam.

Upitan da komentira trenutačno stanje u svjetskom turizmu, Rifai ističe kako je u svim svjetskim regijama ove godine primjetan oporavak i pozitivni rezultati u odnosu na prošle dvije krizne godine, pri čemu je Europa ove godine postigla nešto veći rast od očekivanog. Ipak, i dalje su velik izazov prirodne katastrofe, kao i krizne situacije u zemljama sjeverne Afrike te vjeruje da i tim zemljama turizam u budućnosti može puno pomoći u oporavku.

Velike promjene u turizmu donijele su, kaže, i nove tehnologije i društveni mediji koji su kao izvor informacija o pojedinoj destinaciji i kao prodajni kanal postali skoro važniji nego turističke agencije.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 09.12.2016.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,215167 5,230860 5,246553
CAD 124 1 5,265261 5,281104 5,296947
CZK 203 1 0,277906 0,278742 0,279578
DKK 208 1 1,009563 1,012601 1,015639
HUF 348 100 2,392584 2,399783 2,406982
JPY 392 100 6,139503 6,157977 6,176451
NOK 578 1 0,832438 0,834943 0,837448
SEK 752 1 0,769900 0,772217 0,774534
CHF 756 1 6,928537 6,949385 6,970233
GBP 826 1 8,838227 8,864821 8,891415
USD 840 1 6,958711 6,979650 7,000589
EUR 978 1 7,509841 7,532438 7,555035
PLN 985 1 1,685257 1,690328 1,695399
=