15,3 MILIJUNA EURA PO KILOMETRU

Premijerka se hvali cestom, a dionica nikad skuplja

11.07.2011 u 09:33

Bionic
Reading

Premijerka Jadranka Kosor pustila je u promet 1. srpnja dionicu Ravča – Vrgorac na autocesti Split – Ploče dugu samo 9,8 kilometara, a vrijednu čak 1,1 milijardu kuna. Gradnja kilometra te poddionice stajala je čak 112,2 milijuna kuna, odnosno 15,3 milijuna eura! To je rekordna cijena po kojoj je izgrađena neka dionica ili poddionica autoceste u Hrvatskoj koju su gradile Hrvatske autoceste

Da stvar bude gora, premijerka je svečano otvorila poddionicu koja je nelegalno izgrađena, odnosno čija je gradnja protuzakonito ugovorena, piše Večernji list. Državno odvjetništvo podnijelo je u ožujku 2010. optužni prijedlog protiv bivših predsjednika uprave Hrvatskih autocesta Marija Crnjaka i Jurice Prskala te tvrtke HAC zbog toga što su bez javnog natječaja ugovorili izgradnju dionice Ravča – Ploče. Ugovor za gradnju te dionice potpisan je s udrugom koju je predvodila Hidroelektra-niskogradnja 2005, no tad je bila planirana južna trasa.

U međuvremenu je trasa promijenjena, što je i poskupjelo njezinu gradnju, pa je HAC s Hidroelektrom potpisao aneks ugovora težak 443 milijuna kuna. Osnovni ugovor vrijedio je 1,7 milijardi kuna. Državno odvjetništvo smatra da se zbog izmjene trase trebao raspisati novi natječaj i potpisati novi ugovor. No, osim što je ta dionica poskupjela za 443 milijuna kuna, na njenoj trasi dodatno su ugovorena dva vijadukta (Kotezi i Otrić - Seoci) u vrijednosti 270 milijuna kuna. Tako je od prvotno ugovorenih 1,7 milijardi kuna cijena gradnje te dionice duge 25,1 kilometar narasla na 2,4 milijarde kuna, s PDV-om oko tri milijarde kuna.

Za cijelu tu dionicu (Ravča – Ploče) cijena gradnje po kilometru tako iznosi 119 milijuna kuna ili nevjerojatnih 16,3 milijuna eura. Tom brojkom ruši se još jedan rekord! Na autocesti Zagreb – Split – Dubrovnik dosad je najskuplji kilometar neke dionice bio onaj na dijelu Josipdol – tunel Mala Kapela po cijeni od 16 milijuna eura. No u cijenu te dionice uključena je i gradnja tunela Mala Kapela.

Najskuplja gradnja neke dionice Dalmatine koja je ugovorena za Račanove vlade bila je, ne računajući dionice na kojima su tuneli Mala Kapela i Sveti Rok koji su znatno utjecali na cijenu cijele dionice, Žuta Lokva – Ličko Lešće, i to 10,6 milijuna eura po kilometru. Prosječna cijena gradnje kilometra Dalmatine od Zagreba do Splita bila je 7,6 milijuna eura.

Kad je 2005. ugovorena gradnja autoceste od Splita do Ploča s domaćim konzorcijem građevinskih tvrtki, ugovorena je prosječna cijena gradnje kilometra od 8,6 milijuna eura. Pritom je najskuplja dionica bila od Ravče do Ploča, i to s cijenom od 11,9 milijuna eura, a koja je u međuvremenu narasla na čak 16,3 milijuna eura!