Gospodarstvo VJEROVALI ILI NE

Žene utječu na 80 posto odluka o kupnji

  • Autor: tportal.hr
  • 8.3.2011 14:39:08
  • 8.3.2011 12:26:44

Vlade raznih država i mnoge uspješne tvrtke trebale bi više pažnje posvetiti ženama, jer su upravo one neiscrpan i neiskorišten izvor ekonomskog rasta, tvrdi izvještaj revizorsko-konzultantske tvrtke Deloitte Rodna podjela: Poslovni razlozi za investiranje u žene. Prema Deloitteovom istraživanju, žene kontroliraju oko 20 bilijuna dolara ukupne potrošnje na svjetskoj razini i donose ili imaju utjecaja na 80 posto odluka o kupnji u svijetu

Kako potrošačka moć žena raste, one predstavljaju priliku za poboljšanje poslovanja tvrtke, povećanje prodaje, smanjenje troškova i širenje tržišta. 'Tvrtke trebaju razumjeti potrebe žena i ujedno pronaći način kako najbolje odgovoriti njihovim potrošačkim potrebama. Prema Deloitteovom globalnom izvještaju, 80 posto žena smatra da marketinške kampanje ne prepoznaju njihove potrebe, a 50 posto dijeli isto mišljenje kada je riječ o marketingu u zdravstvu i marketingu prehrambenih proizvoda. S obzirom na moć koju žene imaju kao potrošači, navedeno nezadovoljstvo može smanjiti konkurentnost', upozorava Marina Tonžetić, direktorica u Odjelu za reviziju.

Vlade i javni sektori, u procesu kreiranja politike ekonomskog razvoja, moraju voditi računa da njihova politika odražava utjecaj žena kao donositelja odluka - birača, potrošača, kao i lidera u javnom i privatnom sektoru. Zanemarivanje značaja žena može utjecati na konkurentnost gospodarstva, financijsko zdravlje, pa čak i na društveno-političku stabilnost zemlje.

Danas sve veći broj obrazovanih žena, za razliku od muškaraca, na svoju inicijativu odlazi u potragu za poslom izvan granica svoje zemlje. One zemlje koje ostanu bez obrazovanih žena zapravo imaju veliki gubitak - gube perspektivnog radnika, uzor i potencijalnog mentora. Upravo zbog toga, potrebno je poduzeti konkretne mjere u smjeru otklanjanja svih nedostataka. One zemlje koje zadrže perspektivne i obrazovane žene u okviru svojih granica biti će konkurentnije.

Također, istraživanje pokazuje da Europi žene čine 45 posto doktora znanosti, a samo 18 posto ih je na pozicijama viših menadžera. Osim toga, u ukupnoj radnoj snazi 45 posto su žene, više od polovice ima visoku stručnu spremu, ali svega je 11 posto žena na poziciji direktora.

Promoviranje žena imperativ je u globalnoj ekonomiji koja sve više ovisi o ljudima, brendu i intelektualnom vlasništvu, pa tvrtke trebaju promatrati programe unapređivanja žena kao investiciju, a ne kao trošak.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 09.12.2016.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,215167 5,230860 5,246553
CAD 124 1 5,265261 5,281104 5,296947
CZK 203 1 0,277906 0,278742 0,279578
DKK 208 1 1,009563 1,012601 1,015639
HUF 348 100 2,392584 2,399783 2,406982
JPY 392 100 6,139503 6,157977 6,176451
NOK 578 1 0,832438 0,834943 0,837448
SEK 752 1 0,769900 0,772217 0,774534
CHF 756 1 6,928537 6,949385 6,970233
GBP 826 1 8,838227 8,864821 8,891415
USD 840 1 6,958711 6,979650 7,000589
EUR 978 1 7,509841 7,532438 7,555035
PLN 985 1 1,685257 1,690328 1,695399
=