PAD PRODAJE OD 42 POSTO

Hrvatska glazbena industrija na koljenima

28.02.2011 u 15:38

Bionic
Reading

Fizička prodaja nosača zvuka u prošloj godini pala je za 42 posto u odnosu na 2009. godinu, pokazuju podaci HDU-a (Hrvatske diskografske udruge) i ZAMP-a (Službe za zaštitu autorskih muzičkih prava) o poslovanju domaće glazbene industrije. Pritom je pad prodaje nosača zvuka domaćih izvođača još i veći te iznosi 45 posto

U 2010. ukupno je prodano 1,4 milijuna CD-a, singlova i DVD-a, od čega 1,12 milijuna domaćih i 290 tisuća inozemnih. Broj prodanih inozemnih nosača zvuka jasno govori da je glazba inozemnih izvođača još od ranije pogođena nelegalnim downloadom, ističe se u priopćenju Instituta hrvatske glazbe.

Donekle dobra vijest je da prodaja glazbe u digitalnom obliku bilježi rast od oko 11 posto u odnosu na 2009. godinu. No ni tu nije lako biti optimist - dok je računalni download porastao za 56 posto, download preko mobilnih uređaja je protekle godine po prvi put pao - i to za gotovo 14 posto. Situacija je još poraznija ako se zna da u ukupnoj svoti legalno naplaćene glazbe, na onu digitalno kupljenu, preko PC-a ili mobitela, otpada tek nešto malo više od 2 posto.

Unatoč slabom odazivu kupaca na ponudu online glazbenih servisa, predstavnici domaće glazbene industrije procjenjuju da budućnost leži u digitalnoj glazbi i promjenama tržišnih modela. 'Jedino rješenje za autore i glazbenu industriju u cijelosti je zajednički izlazak na online glazbenu scenu  svih iz glazbenog biznisa, da bi ponudili tržištu atraktivan glazbeni servis po uzoru na svjetske uspješnice. Ujedno, važno je edukacijom i korektnim pravnim okvirom zamijeniti ilegalni download legalnim', poručio je Nenad Marčec, glavni direktor Službe ZAMP Hrvatskog društva skladatelja.