brend viktoria

Svi putevi vode u Rim, no Brankicu i Paola odveli su iz Rima u selo Radučić kod Knina: Ostavili su sigurne poslove i pokrenuli brend prirodne kozmetike

09.10.2022 u 17:15

Bionic
Reading

'Svi putevi vode u Rim, a mi smo stigli iz Rima, i to u Radučić, selo u Općini Ervenik. A zašto? Jednostavno zato što smo dali priliku snovima da nas vode kroz život i nikad se nismo pokajali, bez obzira na to koliko je teško bilo', kaže nam Brankica Borović, opisujući kako je sa suprugom Paolom Alessandrom Marijem prije osam godina Rim zamijenila selom Radučić u zaleđu Knina, u kojem su pokrenuli brend prirodne kozmetike Viktoria. Danas su ponosni na svoje dvije kozmetičke linije od smilja i magarećeg mlijeka

Brankica i njezin suprug Paolo odrekli su se pozicija marketinškog IT menadžera i voditeljice projekata EU-a te otišli iz Rima kako bi se skrasili u mjestu u koje je ona često dolazila u posjet baki i djedu. 'Priču i život koji trenutno živimo počeli smo sanjati prije više od deset godina, kada su smo upoznali u Rimu. U Radučiću smo prije osam godina izgradili kuću i nakon toga registrirali OPG za uzgoj ljekovitog bilja. Početci su, naravno, bili dosta zahtjevni, ali i jako romantični', kaže nam.

Po struci je diplomirana profesorica engleskog jezika i književnosti, sa završenim postdiplomskim studijima iz međunarodnog biznisa i javne politike u Italiji. Radila je dugo godina za talijansku organizaciju kao voditeljica za projekte iz fondova EU-a, a školovala se i u SAD-u na temu psihologije i biznisa. Prije desetak godina krenula je s prekvalifikacijom i edukacijom prema trenutnom sektoru, pa tako u Rijeci završava školu aromaterapije, a u Provansi edukaciju o ljekovitom bilju, eteričnim uljima i parfemima, uz još nekoliko stručnih tečajeva o prirodnoj kozmetici kako u Hrvatskoj, tako i u Italiji.

Brankica i Paolo krenuli su s motikama, a nakon dva realizirana projekta iz Programa ruralnoga razvoja uspjeli su dobiti sredstva za poljoprivrednu mehanizaciju, kao i za izgradnju i opremanje laboratorija po najnovijim principima. Danas su, ističe Brankica, ponosni na dvije realizirane kozmetičke linije od smilja i magarećeg mlijeka te se cijeli ciklus proizvodnje odvija na njihovu OPG-u; od vođenja farme magarica pa do uzgoja i obrade smilja, branja, prerade i pripreme certificirane kozmetike visoke kvalitete u njihovu laboratoriju.

'Koristili smo fondove ruralnog razvoja kako bismo stvorili laboratorij za proizvodnju kozmetike. Zatim smo prošle godine bili finalisti projekta Startaj Hrvatska, a on nam je otvorio do tada najveća vrata hrvatskog tržišta ulaskom u više od 120 trgovina Spara i Interspara. Prije dvije godine osvojila sam drugo mjesto na izboru za najboljeg mladog poljoprivrednika, a godinu prije naš je OPG proglašen najboljim OPG-om Šibensko-kninske županije. Brend smo nazvali Viktoria po našoj trogodišnjoj kćeri, izvoru svih naših inspiracija, motivacija i vizija. I tajna i kvaliteta brenda prirodne kozmetike Viktoria leže u pravcu koji se u kozmetici naziva farm to face, odnosno 'od polja do lica', što predstavlja zatvoreni lanac proizvodnje sirovine koja se potom koristi pri proizvodnji kozmetike', ističe Brankica.

Kaže da je proces proizvodnje kozmetike na njihovu OPG-u 'dug put', s obzirom na to da sami uzgajaju osnovne sirovine.

'Spojili smo poljoprivredne s poduzetničkim vodama, pa nas to čini dosta specifičnima na tržištu. Bavimo se uzgojem ekološkog smilja, vodimo farmu magarica, u destileriji prerađujemo smilje u eterično ulje i hidrolat te izrađujemo razne macerate za potrebe proizvodnje. Zatim dolazimo do našeg certificiranog laboratorija, u kojem sve ove sirovine dobivaju novi život u formi dvije kozmetičke linije. Specifičnost ovakve proizvodnje je sljedivost svakog njenog koraka, što je garancija kvalitete proizvoda', ističe naša sugovornica. Trenutno na farmi imaju 15 magarica, konja Mosora, dva sokola, češku vučicu Arku te još nekoliko pasa i akvarija. No kaže da tu ne planiraju stati jer obožavaju životinje.

Dominiraju proizvodi s magarećim mlijekom

S obzirom na to da ih čini rijetka, a opet prestižna i već dokazano djelotvorna sirovina, proizvodi s magarećim mlijekom su im među najprodavanijima. Trenutno u toj liniji imaju kremu i masku za lice te losion i gel za tuširanje s jedinstvenim vizualnim rješenjem.

'Mlijeko je prirodni ovlaživač kože koji se stoljećima koristi u kozmetici. Umiruje ju i vlaži. Kazeini, prirodni proteini iz mlijeka, lako se apsorbiraju te pomažu u brzoj hidrataciji suhe kože. Magareće mlijeko ima sastav najsličniji majčinom mlijeku. Sadrži iznimno visoku količinu masnih kiselina, vitamine, minerale i proteine koji čine kožu mekom i svilenkastom, a i prirodni je izvor alfa-hidroksi kiselina koje uklanjaju mrtve stanice. Jako je učinkovito za njegu suhe kože te je njen prirodni učvršćivač, obnavlja je i odgađa nastajanje bora. Mogu ga koristiti i osobe s osjetljivom kožom. Naši su proizvodi jako traženi jer je zaista jako puno kupaca pronašlo u ovoj kozmetičkoj liniji svoju sigurnu luku za njegu kože', pojašnjava nam.

Rad u polju i uzgoj sirovina podrazumijevaju da im priskaču u pomoć prijatelji, rodbina i susjedi kad je sezona branja, destiliranja i obrade zemlje, a posao u laboratoriju rezerviran je samo za Brankicu i Paola.

'Iako smo različiti kao nebo i zemlja, unutar zidova labosa pronašli smo harmoniju i zaista uspješno izrađujemo prirodnu kozmetiku. Ponosni smo na dosadašnji uspjeh, no to nas ne sprječava da intenzivno radimo na distribuciji kozmetike. Rado ćemo surađivati s ljekarnama, konceptnim trgovinama kako u Hrvatskoj, tako i šire. Planiramo širenje proizvodnje, ali u smislu dodavanja novih kozmetičkih linija, s obzirom na to da radimo po principu ‘od polja do lica’. Imamo adute na kojima radimo kako bi ugledali svjetlo dana u vidu inovativnih prirodnih kozmetičkih proizvoda’, zaključuje Brankica.