MARAS PRODAO JPS

Talijanima unosni brodovi, Riječanima ostaju riblje konzerve

19.12.2016 u 11:17

Bionic
Reading

Ante Maras više nije većinski vlasnik Jadranskog pomorskog servisa (JPS) iz Rijeke, kompanije koja se uglavnom bavi poslovima tegljenja, spašavanja, pružanja usluga pontonskim dizalicama, prijevozom nafte i naftnih derivata te ekološkom zaštitom mora. Ušao je naime u strateško partnerstvo s dvije talijanske tvrtke, SCAFI Società di Navigazione S.p.A. i Rimorchiatori Laziali Impresa di Salvataggio e Rimorchi S.p.A., koje od početka iduće godine i formalno preuzimaju upravljanje nad ovom brodarskom kompanijom

Novi predsjednik Uprave trebao bi postati Gianpaolo Russo kao predstavnik tvrtke Rimorchiatori Laziali dok će dužnost predsjednika Nadzornog odbora biti povjerena Francu Viscou iz SCAFI-ja. Time bi trebali biti okončani dugotrajni pregovori oko vlasničkog preuzimanja JPS-a, što je Novom listu potvrdio direktor Ante Maras.

SCAFI ima razvijenu remorkersku flotu i radi u La Speziji, Savoni i luci Gioia Tauro, kao i Rimorchiatori Laziali Impresa di Salvataggio e Rimorchi, a koji radi u lukama Civitavecchia, gdje se nalazi i sjedište kompanije, Palermo i Trapani.

Namjera je novih vlasnika riječke kompanije, koja je prošle godine uprihodila 95,6 milijuna kuna, uz 18,11 milijuna kuna dobiti, razvijati posao na Jadranu i izvan njega te širiti i modernizirati flotu. JPS-ova flota, koja broji 11 tegljača, tri teglenice i pontonsku dizalicu, ovim činom postaje dio flote u kojoj se nalazi ukupno oko 70 brodova. Broj radnika, njih 88, od kojih je 60 pomoraca, neće se mijenjati, kao ni njihove plaće ni ostala radna prava, a sjedište kompanije ostaje u Rijeci.


Dosadašnji većinski vlasnik Ante Maras ostaje dioničar, a nastavlja raditi kao član NO-a i savjetnik Uprave. Najvažniji mu je motiv tijekom pregovora bilo, kako je rekao, osigurati nastavak uspješnog poslovanja JPS-a, kakav imaju posljednjih 26 godina, ali i dobiti partnere s kojima će snažnije iskoračiti na tržište te se pripremiti za nove projekte kao što je LNG na Krku.

Riječani su sa SCAFI-jem već surađivali u vrijeme dokapitalizacije vezano uz tanker Ecomar, ali su nakon toga Talijani izišli iz JPS-a. Najnovija promjena vlasničke strukture ne odnosi se i na tvornicu ribljih konzervi Mardešić u Salima, u kojoj se nastavlja ulagati u obnovu proizvodnih linija te širenje proizvodne palete kroz novčane potpore iz fondova EU-a kako bi se do 2018. povećala proizvodnja sa sadašnjih sedam na 15 milijuna kutija godišnje.