AFERA PRISLUŠKIVANJE 2.DIO

Slovenski lobist: Linić ne voli 'gospodina T'

03.10.2013 u 19:11

Bionic
Reading

Nakon što su objavili sadržaj razgovora Ivice Todorića i Tomaža Lovšea, slovenski Dnevnik u nastavku priče o prisluškivanju tvrdi da je prodaja Mercatora Agrokoru bila dio povezanog posla: Hrvatska je odlučila dati zeleno svjetlo privatizaciji Croatia Osiguranja od strane slovenskog Triglava, ali samo pod uvjetom da istovremeno Agrokor postane većinski vlasnik Mercatora. U Lovšeovim razgovorima spomenut je i Slavko Linić, za kojeg se zna da ne voli 'gospodina T'

'Iz razgovora koji su u posjedu Dnevnika, postaje jasno da je konačni cilj tih dvaju dogovora bio da novonastali slovensko-hrvatski konglomerati na kraju budu prodani većem, trećem igraču. Nakon preuzimanja, Mercator bi s vremenom preuzeli Amerikanci, a oba osiguravajuća društva (Triglav i Croatia Osiguranje) preuzeo bi poljski PBZ', piše danas slovenski list Dnevnik.

Nekadašnji vlasnik Diners Cluba Slovenija Tomaž Lovše, koji je bio angažiran kao dobro plaćeni Agrokorov lobist, više puta razgovarao je s Alexandrom Dibeliusom, šefom investicijske banke Goldman Sachs za Srednju i istočnu Europu: nagovarao ga je da uvjeri druge dvije banke (njemačku Commerzbank i austrijski Bawag) da pristanu na reprogramiranje duga Mercatoru, uvjeravao ga da je Agrokor najbolji kupac, ali i savjetovao oko privatizacije Triglava.

U prisluškivanju Lovšea slovenska policija zahvatila je i dio u kojem govori o Bori Maletiću, jednom od najmoćnijih hrvatskih lobista, 'najutjecajnijem Srbinu u Hrvatskoj' koji mu je trebao osigurati vezu sa Slavkom Linićem, njegovim dobrim prijateljem.

Boro mi kaže da, ako se udružimo i ponudimo pravu cijenu, ne postoji mogućnost da ćemo izgubiti Croatia Osiguranje. Ključno je da Linić ima prihode od te privatizacije, koji su već uključeni u proračun za 2014. godinu. Moja prva ideja bila je zamjena dionica Triglava i Croatia Osiguranja. Boro mi je rekao – Ne, ne i ne. Morali bi zajedno sa Slavkom i nikako drugačije, jer on mora prikazati prihode, prihode i prihode. Drugačije neće biti makroekonomske stabilnosti', kazao je Lovše.

Slovencima je trebala pomoć Goldman Sachsa, pa je Lovše Dibeliusa u svoje planove pokušao uvući na različite načine. Pričali su i o koncesiji za hrvatske autoceste, jedan od četiri najozbiljnijih kandidata za oko 2,5 milijarde eura vrijedan posao oko autocesta bio je i Goldman Sachs.

Hrvatske autoceste spomenuo je u razgovoru s Dibeliusom dvaput. Prvi puta kada je govorio od 200 milijuna eura vrijednom poslu za izgradnju željeznica.

Linić je zamolio da osigurate 200 milijuna eura kredita Vladi za željeznice, za koji bi jamčila država. OK? Osobno sam preveo ključne uvjete nacrta ugovora i to još prije mjesec dana', kazao je Lovše Dibeliusu, koji s time očito nije bio upoznat.

'Ovdje se radi o nečemu što će osnažiti vaše odnose s Linićem oko autocesta. Znaš, za velike stvari. Za vas je to nešto na što će Linić reći – Vau, idemo naprijed s autocestama, u koncesiju, što vas uistinu zanima i morali biste biti uključeni', kazao je. Lovše je otkrio tada, piše Dnevnik, da je s Linićem nedavno sudjelovao pri rješavanju duga Ljubljanske banke prema hrvatskih štedišama, ali i da Linić 'ne voli gospodina T', kako je u razgovorima često oslovljavao Ivicu Todorića.