HUO DOJAVLJUJE

Premija osiguravatelja 2,6 posto viša, najviše neživotnih osiguranja

21.03.2015 u 08:46

Bionic
Reading

Ukupna zaračunata bruto premija 25 društava za osiguranje u Hrvatskoj krajem veljače iznosila je 1,66 milijardi kuna, što je porast za 2,6 posto u odnosu na veljaču prošle godine, kumulativni su podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO)

U skupini neživotnih osiguranja, koja u ukupnoj premiji imaju udio od 70,6 posto, zaračunata bruto premija iznosila je 1,17 milijardi kuna i manja je 1,3 posto u odnosu na kraj veljače prošle godine.

Najzastupljenija vrsta osiguranja i nadalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila sa zaračunatom bruto premijom od 318,8 milijuna kuna, a ta vrsta osiguranja i u veljači ove godine, pod utjecajem liberalizacije tržišta obveznog autoosiguranja, bilježi pad premije i to za 20,1 posto u odnosu na lanjsku veljaču.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama. U tom segmentu premija na kraju veljače iznosi 305,3 milijuna kuna i niža je 22,4 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Ukupno su u dva mjeseca ove godine sklopljene 267.732 police, odnosno 2,7 posto više nego u istom razdoblju lani. No, prosječna premija u obveznom autoosiguranju, koja je iznosila 1.140 kuna, na godišnjoj je razini pala za 24,5 posto, pokazuju podaci HUO-a.

U skupini životnih osiguranja zaračunata bruto premija na kraju veljače je iznosila 489,1 milijun kuna te je za 13,3 posto veća u odnosu na veljaču 2014.

U strukturi, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 434 milijuna kuna ili 10,7 posto višom. Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja sa zaračunatom premijom od 24,8 milijuna kuna i rastom od čak 109,8 posto, dok su na trećem mjestu dopunska osiguranja životnog osiguranja sa zaračunatom bruto premijom od 24,5 milijuna kuna, što je rast na godišnjoj razini za 0,7 posto.

Croatia pretekla Allianz u životnim osiguranjima

Podaci HUO-a pokazuju da Croatia osiguranje i dalje drži najveći udio na hrvatskom osigurateljnom tržištu, a s visokim rastom premije u životnim osiguranjima u tom je segmentu 'pretekla' Allianz, koji je do sada u životnim osiguranjima imao najveći udio.

Croatia osiguranje s ukupno zaračunatom premijom u prva dva mjeseca u iznosu od 591,6 milijuna kuna drži 35,6 posto tržišta, što je gotovo 2,1 postotni bod više nego krajem veljače prošle godine. Croatia osiguranje bilježi rast zaračunate bruto premije za 9 posto u odnosu na prva dva mjeseca prošle godine, na što je utjecao visok rast premije u životnim osiguranjima.

Naime, dok u segmentu neživotnih osiguranja bilježi pad premije za nešto više od dva posto, na 467,9 milijuna kuna, u životnim je osiguranjima bruto premija Croatia osiguranja porasla za čak 90,3 posto, na 123,7 milijuna kuna.

‘Iako su dva mjeseca prekratko vrijeme za donošenje zaključaka, raduje nas da se vide prvi rezultati cjelovitog programa restrukturiranja koji uključuje razvoj prodajnih kanala, moderniziranje portfelja proizvoda te unaprjeđenje operativne učinkovitosti’, odgovaraju iz Croatia osiguranja na upit o visokom rastu premije u segmentu životnih osiguranja. Poručuju i da nastavljaju s provedbom unaprjeđenja poslovanja te očekuju nastavak pozitivnih trendova.

Croatia osiguranje je povećalo i svoj tržišni udio u životnim osiguranjima, s 15 posto krajem veljače prošle na 25,3 posto krajem drugom mjeseca ove godine, čime je preuzelo primat u životnim osiguranjima, koji je do sada imao Allianz.

Allianz je, naime, s premijom u životnim osiguranjima od 110,4 milijuna kuna krajem veljače ove godine ima tržišni udio od 22,6 posto. Doda li se tomu i gotovo 160 milijuna premije u neživotnim osiguranjima, Allianz je krajem veljače imao ukupnu zaračunatu premiju od 270,4 milijuna kuna i tržišni udio u ukupnoj premiji od 16,3 posto.

Treće mjesto na hrvatskom tržištu po ukupnoj premiji ima Euroherc osiguranje, koje posluje samo u neživotnim osiguranjima. Ukupna premija Euroherca je krajem veljače iznosila 118,5 milijuna kuna, čime zauzima 7,1 posto tržišta.