edi kučan

Ponosni direktor 3. maja: Vodili smo strogu kontrolu! Nijedna kuna nije mogla otići nigdje osim za tekući projekt

30.09.2020 u 09:10

Bionic
Reading

Nakon pune tri godine u 3. maju je sagrađen, isporučen i naplaćen jedan brod. 733-Algoma Interpid ugovoren je za cijenu od 36 milijuna dolara, ali je nakon blokade računa 2018. njegova gradnja bila otkazana. Međutim u rujnu prošle godine 3. maj potpisao je novi ugovor s kanadskim kupcem o njegovu dovršetku

Potom je Vlada riječkom brodogradilištu dala državno jamstvo za kredit za dovršetak broda, u iznosu od 26 milijuna eura. Novcem od prodaje broda 3. maj će vratiti i kredit za gradnju i dio kredita za pokretanje proizvodnje. A već imaju dogovorenu izgradnju tankera za prijevoz nafte za jednu španjolsku tvrtku. Svečanosti je nazočio i premijer Plenković, a radnici nisu krili emocije, navodi RTL.

''Svi škverani ovo danas i s emocijama proživljavaju i možemo svi reći da smo dio jednog takvog ogromnog mozaika, ipak jedan dio svega toga, hvala svima koji su nam pomogli'', kazao je Predrag Knežević, radnik Brodogradilišta 3. maj. ''Ovaj brod koji se zove Algoma, neustrašivi intrepid, zaista najbolje oslikava snagu, hrabrost, energiju, identifikaciju s Trećim majem i željom za nastavkom brodogradnje koju je u našim razgovorima u ime svih trećemajaca pokazao gospodin Kučan'', izjavio je premijer Andrej Plenković.

''Namjeravao sam početkom 2018. u mirovinu, ali odlučio sam u razgovoru s mojim kolegama da ostanem u brodogradilištu u kojem sam 5.7.1982. godine započeo svoju radnu karijeru. Jednostavno, zbog ljubavi prema brodogradnji i prema svemu što sam ovdje stekao, osjećao sam moralnu potrebu da pomognem brodogradilištu i ovim divnim ljudima'', rekao je Edi Kučan, direktor 3. maja.

Napomenuo je kako je odmah po preuzimanju brodogradilišta rekao da nema čarobni štapić i da će pokušati nešto učiniti.

  • +23
Primopredaja broda u 3. maju Izvor: Pixsell / Autor: Srdjan Vrancic

''San koji smo sanjali danas se i ispunio'', kazao je Kučan.

Upravljanje samom gradnjom je u potpunosti drugačije. Kučan kaže kako je ovaj projekt striktno vođen od početka, već od izrade kalkulacije, potom procjene potrebe radnih sati za završetak. Ozbiljno su odradili i pregovore s kupcem i definiranje cijene, a Kučan napominje kako su za svaku kunu brižno gledali u kom smjeru ide. Nadzor cijelog projekta proveden je i kroz hrvatsku brodogradnju Jadranbrod.

''To znači da nijedna kuna nije mogla otići ni na jedan drugi dio, nego samo za tekući projekt'', rekao je direktor 3.maja.

Za isplatu plaća, objašnjava Kučan, dobili su upravo onoliko sredstava koliko su mogli potegnuti.

''Ovaj brod je odrađen upravo onako kako smo zacrtali. Sad se svi prebacujemo na iduću gradnju, a to je gradnja kemijskog tankera 723 za španjolskog naručitelja. Projekt se vodi na jednak način'', rekao je Kučan.

To znači ponovno strogu kontrolu i praćenje realizacije. Kučan naglašava kako više nema mogućnosti za krpanje nikakvih rupa.

''Opseg posla je nešto manji. Kad smo uspjeli riješiti deblokadu računa, bili smo negdje na 620 ljudi, da bismo na današnji dan došli na 810. Zapošljavamo isključivo ljude iz direktne proizvodnje'', kazao je direktor 3.maja.

Kučan smatra kako i za Uljanik ima šanse. Optimističan je da bi u jednom dobrom aranžmanu i pripremi moglo krenuti i u Puli.