IZVOZNICI O IZVOZU

Nakon osvajanja New Yorka, Jana se širi po Americi

30.09.2010 u 17:04

Bionic
Reading

Potpora izvoznicima putem gospodarske diplomacije iznimno je važna za poticanje izvoza, ali ključna je kvaliteta proizvoda i adekvatna cijena, složili su se sudionici rasprave na 9. međunarodnoj konferenciji o poticanju izvoza. Za istim stolom našli su se izvoznici iz tvrtki Agrokor, Končar – električna vozila i Alpro, ministar gospodarstva Đuro Popijač, predsjednik HUP-a Damir Kuštrak i hrvatski veleposlanik u Austriji Zoran Jašić

'Moramo učiniti sve da napravimo kvalitetnu infrastrukturu za podršku izvoznicima', naglasio je ministar Popijač, najavljujući postavljanje pedesetak trgovinskih atašea u hrvatskim veleposlanstvima do kraja godine. Istaknuo je da hrvatska ima mrežu institucija, ali da je ta mreža razjedinjena i nekoordinirana. 'Stoga ćemo raditi na izgradnji hrvatskih gospodarskih ureda u različitim zemljama, u koje će biti uključeni predstavnici komora, diplomacije i drugih institucija', rekao je Popijač.

U osam mjeseci robni izvoz porastao 13,4 posto

Hrvatski je robni izvoz, iskazan u kunama, u prvih osam mjeseci ove godine povećan za 13,4 posto, dok je uvoz smanjen za 4,2 posto, a pokrivenost uvoza izvozom iznosi 58 posto, pokazuju privremeni podaci koje je danas objavio Državni zavod za statistiku.

Ministar gospodarstva posebno je upozorio na probleme financiranja izvoza u kojem nedovoljno sudjeluju domaće banke. 'Trenutno je jedini pravi potencijal u financiranju izvoza HBOR, a bez većeg sudjelovanja cijelog bankarskog sektora nema jačeg iskoraka prema van', poručio je Popijač.

Na visoku cijenu kapitala požalio se i Tomislav Lučić, izvršni potpredsjednik Agrokora. 'Borimo se s konkurentima koji imaju puno jeftinije izvore financiranja', istaknuo je Lučić. Pohvalio se uspjehom Jane na američkom tržištu na kojem će ove godine ostvariti prihod od 25 milijuna dolara. Nakon osvajanja tržišta New Yorka, Agrokor planira širenje i na druga američka tržišta. 'Ove godine smo ušli u vodeće maloprodajne kanale, a iduće godine planiramo povećati prodaju na 80 milijuna dolara', rekao je Lučić.

Spomenuo je i aktivnosti za prodor na rusko tržište putem vlastite tvornice mesnih proizvoda.

Vesna Boinović-Grubić, članica Uprave Končar - električna vozila, upozorila je na protekcionističke mjere s kojima se tvrtka susrela u pokušaju izvoza niskopodnih tramvaja. 'Veliki projekti zahtijevaju podršku na političkoj razini, što se pokazalo na primjeru susjedne zemlje u kojoj smo izgubili na natječaju, unatoč najjeftinijoj ponudi', rekla je Boinović-Grubić. Pozvala je Vladu da razradi selektivne mjere podrške izvoznicima, koje bi uključivale jaču podršku onim proizvođačima koji imaju proizvode visoke dodane vrijednosti.

'Austrija ostvaruje 119 milijardi eura izvoza, za što je zaslužna i 131 mjera za poticanje izvoza', rekao je Zoran Jašić, hrvatski veleposlanik u Austriji, dajući do znanja da je Hrvatska još jako daleko od toga. 'Kada sam lobirao za hrvatski pršut u Njemačkoj dogodilo se da nakon prvog kašnjenja isporuke proizvod više nije imao mjesto na policama', spomenuo je Jašić, ustvrdivši da je za izvozni uspjeh najvažnija adekvatna cijena, kvaliteta, brending i rok isporuke.