švicarski div

Najveća prehrambena kompanija na svijetu s 23,5 milijarde franaka prodaje u tri mjeseca

25.04.2023 u 15:21

Bionic
Reading

Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svijetu, objavila je financijske rezultate za prva tri mjeseca 2023. godine

  • Ukupna prodaja porasla je za 5,6 posto, i to na 23,5 milijarde CHF (u 2022. iznosila je 22,2 milijarde CHF). Devizni tečajevi smanjili su prodaju za 4,0 posto. Neto nabave imale su pozitivan učinak od 0,3 posto.
  • Organski rast dosegao je 9,3 posto, čemu su doprinijela brojna geografska područja i kategorije. Cijene su dosegnule 9,8 posto, što upućuje na značajnu inflaciju troškova. Realni interni rast (RIG) iznosio je - 0,5 posto.
  • Potvrđena je prognoza za cjelokupnu 2023.: očekujemo organski rast prodaje od 6 posto – 8 posto i osnovnu maržu operativne dobiti od 17,0 posto – 17,5 posto. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6 posto i 10 posto.

Mark Schneider (izvršni direktor kompanije Nestlé) komentirao je: „Kompanija Nestlé ostvarila je snažan organski rast u prvom tromjesečju jer su naši timovi naporno radili na očuvanju volumena i kroz jak diverzificiran portfolio. Napori usmjereni na optimizaciju portfelja i odgovorno određivanje cijena pomogli su ublažiti postojeće pritiske uzorkovane dvogodišnjom inflacijom troškova. Nastavili smo s postojećim upravljanjem portfeljem te ostvarili zajedničko partnerstvo posvećeno segmentu smrznutih pizza u Europi. Ovo novo partnerstvo pruža najbolju moguću platformu za razvoj punog potencijala navedenog segmenta poslovanja. Nakon dobrog početka godine potvrđujemo svoje prognoze za cjelokupnu 2023. i ostajemo usredotočeni na stvaranje vrijednosti za sve dionike.“

“Vrlo smo ponosni na ostvareni organski rast od 8,1  posto u Hrvatskoj u prvom tromjesečju 2023. Navedeno je rezultat velike predanosti, usredotočenosti i odgovornosti cijelog tima. Bilježimo vrlo pozitivan (dvoznamenkasti) rast i razvoj kategorija žitarica za doručak i hrane za kućne ljubimce, a dobri rezultati ostvareni su i za ostale kategorije Nestlé. Sve to odražava fleksibilnost i predanost pri ostvarivanju naših ambicija i nastavljanju dobrog trenda. Nastavit ćemo raditi na postizanju još boljih rezultata do kraja 2023”, istaknuo je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.

Organski rast iznosio je 9,3  posto. Cijene su dosegnule 9,8  posto, što upućuje na značajnu inflaciju troškova. RIG je iznosio -0,5  posto, na što su utjecala ograničenja kapaciteta i mjere povezane s optimizacijom portfelja. Kad je riječ o kategorijama proizvoda, proizvodi Purina PetCare najviše su pridonijeli organskom rastu, i to zahvaljujući snažnom zamahu znanstveno utemeljenih i vrhunskih robnih marki Purina ONE, Purina Pro Plan i Friskies. Što se tiče kave, zabilježen je visok jednoznamenkasti rast i pozitivni rast prodaje za Nescafé, Starbucks i Nespresso. Kad je riječ o kanalima, organski rast maloprodaje ostao je snažan te je iznosio 8,7  posto. Prodaja povezana s e-trgovinom porasla je za 13,6  posto te je dosegnula 16,2  posto ukupne prodaje Grupe. Organski rast out-of-home kanala iznosio je 17,8  posto.

Potvrđena je prognoza za cjelokupnu 2023.: očekuje se organski rast prodaje od 6  posto – 8  posto i osnovnu maržu operativne dobiti od 17,0  posto – 17,5  posto. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6  posto i 10  posto.