LAUNDRY ROOM

Kako su zagrebački poduzetnici otvorili pravu američku praonicu rublja

23.03.2015 u 06:54

  • +18

Laundry Room

Izvor: Promo fotografije / Autor: Tomislav Ciliga

Bionic
Reading

Samoposlužne praonice rublja već su godinama trend na Zapadu. Upravo su za vrijeme posjeta SAD-u Tomislav Ciliga i Ivana Beatović iz Zagreba došli na ideju da pravu američku praonicu, kakve viđamo po američkim filmovima, otvore i u Zagrebu. 'U to vrijeme u Hrvatskoj nije postojala nijedna samoposlužna praonica rublja. Iako su mnogi tada bili skeptični oko ove ideje, smatrali smo da priča ima potencijala pogotovo ako uzmemo u obzir značajan porast turističkih dolazaka i noćenja', kazali su za tportal Ciliga i Beatović koji su uz pomoć kredita Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR) svoj naum lani uspjeli i ostvariti. Osnovali su tvrtku 'za deset kuna' (j.d.o.o.) Sve za turizam te su u Zagrebu otvorili Laundry Room

'Grad Zagreb odličan je primjer za samoposlužne praonice rublja jer je u siječnju 2015. ostvaren porast od 17 posto u turističkim dolascima i 19 posto u noćenjima, u odnosu na siječanj 2014. Pored turista, tu su i naši sugrađani koji sve više uviđaju prednost samoposlužnih praonica rublja. Današnji tempo života prosječnog čovjeka ne ostavlja puno slobodnog vremena jer smo uvijek u žurbi za nečime. U samoposlužnoj praonici rublja možete oprati i osušiti desetke kilograma rublja u svega 60 minuta, što će vam znatno uštedjeti vrijeme, a to je ono što ljudi sve više uviđaju i stoga koriste naše usluge', objašnjava Ciliga.

Ciliga ističe kako su najveći dio financijskih sredstva za pokretanje biznisa odlučili potražiti preko HBOR-a, koji u svojoj ponudi kreditnih aranžmana ima program za poduzetnike početnike s kamatnom stopom od četiri posto, s time da dva posto subvencionira Ministarstvo poduzetništva i obrta.

'Za poduzetnike početnike vrlo je teško ostvariti bilo kakve uvjete za kreditiranje kod komercijalnih banaka pa nam je HBOR bio jedina opcija, a ujedno i najpovoljnija. U svakom slučaju, potrebno je napraviti dobar, detaljan i održiv poslovni plan, prijaviti se i ispuniti stroge uvjete koje HBOR postavlja pred vašu tvrtku', ističe Ciliga.

Po Zagrebu se u posljednje vrijeme može vidjeti sve više praonica takvog tipa, ali Beatović ističe da se konkurencije ne boje, već je, dapače, pozdravljaju.

'U Zagrebu je od listopada prošle godine otvoreno pet samoposlužnih praonica rublja što bismo mogli nazvati svojevrsnim bumom takve vrste usluga. Iako bi bilo idealno da konkurencije nema, možemo reći da je zdrava konkurencija uvijek dobrodošla jer vas tjera da radite više i bolje. Zagreb je veliko tržište i vjerujemo da ima dovoljno prostora za sve, pogotovo ako praonice nisu koncentrirane u istom kvartu', ističe Beatović i dodaje kako njihov Laundry Room ipak ima određene kvalitete koje ju čine jedinstvenom.

'Mi nudimo i druge usluge osim samoposlužnog pranja i sušenja. Tako imamo uslugu Drop offa što znači da naši klijenti mogu donijeti svoje rublje i pokupiti ga opranog, osušenog i složenog u vrijeme koje im najviše odgovara. Ljudi često dolaze prije posla ili pod pauzom kako bi nam ostavili rublje na Drop offu te ga opranog i složenog pokupili nakon posla. Pored samposlužnog pranja i sušenja rublja, nudimo i uslužno održavanje rublja, kako za pravne tako i za fizičke osobe. Ova usluga uključuje pranje, sušenje i peglanje, a obračunava se po kilogramu ili komadu, ovisno o količini i vrsti rublja. Također imamo uslugu peglanja čistog rublja, također po kilogramu ili po komadu', ističe Beatović.

Ciliga naglašava kako su veliku pažnju posvetili uređenju prostora.

'Cijeli interijer osmislile su arhitektica Mirjana Ciliga i produkt dizajnerica Hana Ciliga. Većina samoposlužnih praonica u Zagrebu su manje kvadrature, pa su ljudi vrlo često stisnuti na malom prostoru, a nitko ne voli gužvu. Ideja nam je bila odabrati veći prostor kako bismo bili sigurni da će svaki klijent imati dovoljno mira i privatnosti dok pere rublje. Također smo vodili brigu i o najmlađim posjetiteljima te smo za njih osigurali dječji kutak gdje će se moći igrati i zabavljati dok njihovi roditelji bezbrižno piju kavu, listaju novine ili surfaju po internetu', dodaje Ciliga.

'Za sada imamo zaposlenu jednu osobu. Vrlo nam je drago da smo time barem malo mogli doprinijeti smanjenju broja nezaposlenih ljudi u Hrvatskoj', ističu Beatović i Ciliga koji otprije imaju dobro uhodan biznis s apartmanima koji žele povezati s praonicama.

'Gosti su nam uglavnom strani turisti koji ostaju dva do tri dana u Zagrebu. Jedna od ideja vodilja u cijelom poslu oko otvaranja praonice bila je da takvu uslugu imamo objedinjenu unutar obiteljskog biznisa, ali i da ponudimo drugim iznajmljivačima u centru grada mogućnost da si sami operu svoju posteljinu, ručnike, deke… ako to žele ili da koriste našu B2B - uslugu pranja, sušenja, peglanja i dostave rublja', naglasila je Beatović.