intervju: drago cota

'Naša je misija omogućiti svima jednostavan pristup bilo čemu. Vjerujemo i da je Q-Commerce budućnost maloprodaje, a Glovo ima veliku priliku za razvoj takvih usluga u Hrvatskoj'

31.10.2022 u 20:51

Bionic
Reading

Sredinom rujna ove godine Drago Cota imenovan je novim generalnim direktorom Glova za Hrvatsku, platforme za dostavu raznih vrsta proizvoda i jela. Cota je dio Glovo tima od 2019. godine, kad je započeo kao Operation Manager u Hrvatskoj. Zatim je nastavio kao Strategy Manager za regiju SEE te je u to vrijeme bio vodeći koordinator za lansiranje Glova na dva nova tržišta u regiji: u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini

U svom prvom intervjuu na novoj poziciji generalnog direktora otkrio nam je koja je njegova vizija i strategija tvrtke, možemo li očekivati širenje u Hrvatskoj, što im je donijela akvizicija Pauze te u čemu vidi najveći potencijal na lokalnom tržištu.

Najavili ste da ćete upravljati 'dinamičnim širenjem Glova u Hrvatskoj i daljnjim razvojem lokalnog tržišta'. Na što se odnosi 'dinamično'? S čime ste krenuli na novoj poziciji, kakva je Vaša vizija Glova u Hrvatskoj?

Pandemija je promijenila obrasce potrošnje i prebacila ih online, a potražnja za brzom dostavom ili dostavom isti dan sve se više pojavljuje kao standardna potreba na tržištu. Međutim, naša je misija bila ista prije i tijekom pandemije - omogućiti svima jednostavan pristup bilo čemu u njihovom gradu. Jedan od glavnih pokretača naše misije bila je i nastavlja biti brzina. Mogućnost isporuke u nekoliko minuta iz temelja je promijenila način na koji ljudi kupuju i jedan je od ključnih elemenata za jednostavno, brzo i praktično iskustvo koje nudimo kupcima koji, posebno od razdoblja pandemije, kupuju razne stvari online.

Stoga se Glovo kontinuirano mijenja i prilagođava potrebama potrošača. Postoji izvrstan potencijal rasta na lokalnom tržištu i naša predanost pružanju visokokvalitetne i brze usluge, uz podršku stalnih inovacija u tehnologiji. Sa svoje nove pozicije, moći ću nastaviti ispunjavati obećanja koja Glovo daje koliko god je to moguće, kako pokrivanjem sve više gradova, tako i dodavanjem što više partnera i proizvoda, kako bismo našim korisnicima mogli ponuditi najbolje potrošačko iskustvo na tržištu.

Kakvi su sve potencijali na lokalnom tržištu te što vas izdvaja od konkurencije?

Naša snaga je naša prisutnost diljem Hrvatske, a prednost veliki broj partnera i dostavljača koji surađuju s našom platformom i vjeruju nam. Što se tiče potencijala, čvrsto vjerujemo da je Q-Commerce budućnost maloprodaje, a Glovo ima veliku priliku za razvoj Q-Commerce usluga u Hrvatskoj. Q-Commerce mijenja način na koji kupujemo, a industrija je još uvijek u ranoj fazi. Sretni smo što možemo proširiti ponudu Glovo usluga, a sve kako bismo što više proizvoda iz različitih kategorija učinili dostupnim što većem broju korisnika u što kraćem vremenu.

S druge strane, Q-commerce je najbrža opcija za trgovce da isporuče svoje proizvode, stoga nastavljamo nuditi našim maloprodajnim partnerima inovativna rješenja koja im omogućuju da izvuku više iz svoje trgovine u digitalnoj eri. Danas se fokusiramo na pružanje pristupa sve većem broju partnera iz različitih kategorija proizvoda, kao što su supermarketi i specijalizirane trgovine, u najkraćem mogućem roku.

Prije nekoliko dana ste u Zagrebu otvorili drugu Glovo Express trgovinu. Što ona znači za korisnike Glova?

Nova trgovina Glovo Express otvorena je u zapadnom dijelu Zagreba, na Zagrebačkoj cesti. Tako je kupcima iz zapadnog dijela Zagreba u aplikaciji Glovo dostupno više od 2500 različitih proizvoda iz raznih kategorija, kao što su: voće i povrće, pića, mliječni proizvodi, grickalice, slatkiši, proizvodi za osobnu higijenu, sredstva za čišćenje doma i mnogih drugih. I sve to uz ultra brzu dostavu, ispod 30 minuta.

Podsjećam da je ovo druga Glovo Express trgovina u Zagrebu, prošle godine otvorili smo trgovinu na Radničkoj cesti i do sada je pokazala izniman uspjeh. Otvaranjem druge poslovnice u Zagrebu, područje dostave naših Glovo Express supermarketa pokrivat će više od 80 posto Zagreba, što je jamstvo kvalitetne i moderne dostave proizvoda našim kupcima. Zahvaljujući našem dobrom poslovanju u trgovini, naš tim će pripremiti kupčevu narudžbu za manje od tri minute i isporučiti je na kućni prag za manje od 30 minuta, svakodnevno, tijekom cijele godine.

Koji su proizvodi najtraženiji po kategorijama?

Mi smo višekategorijska aplikacija i trudimo se olakšati kupnju bilo kojeg proizvoda (sve dok može stati u Glovo torbu). Najtraženiji proizvodi su gotova jela iz restorana, što je i dalje srž našeg poslovanja.

U kategoriji hrane najpopularnija jela koja se u 2022. godini u Hrvatskoj naručuju su burgeri, a slijede ih pizza i ćevapi. U kategoriji namirnica, voda je najčešće naručivan proizvod putem naše aplikacije, a dosta su traženi i pivo, mlijeko i banane. S druge strane, novopečeni roditelji su prepoznali Glovo kao pouzdanog saveznika kada ostanu bez pelena ili drugih proizvoda za njegu beba, a u posebnim prilikama dosta se traži cvijeće i prigodni darovi.

U kojim je sve hrvatskim gradovima Glovo prisutan? Možemo li očekivati širenje do kraja ove ili tijekom sljedeće godine? Ako da, o kojim je gradovima riječ?

Trenutno poslujemo u 28 gradova u Hrvatskoj; u osnovi pokrivamo polovicu urbanog stanovništva u zemlji. Želimo konsolidirati svoju prisutnost i nastaviti biti uspješni u gradovima u kojima trenutno poslujemo. No, naravno, širenje diljem zemlje nam je uvijek na umu, tako da će sve više i više građana Hrvatske imati koristi od naše usluge.

Koliko su se rezultati mijenjali otkad ste preuzeli Pauzu? Što vam je ta akvizicija donijela?

Akvizicijom Pauze stvorili smo održivu i učinkovitu konkurenciju unutar lokalne industrije, koja pridonosi sazrijevanju višekategorijskog tržišta naručivanja i dostave te pružanju boljih usluga svim sudionicima u ovom ekosustavu: kupcima, partnerima i kuririma.

Strategija Glova je koncentrirati se na tržišta na kojima vidimo jasne mogućnosti za postizanje vodeće pozicije i izgradnju održivog poslovnog modela. Hrvatska je definitivno takvo tržište i preuzimanje Pauze nam je pomoglo u ostvarenju cilja. Ova nam je transakcija omogućila dodatno jačanje prisutnosti na tržištu, na kojem smo već bili snažno pozicionirani, a sve kako bismo ostvarili glavni cilj – pružiti korisnicima najbolje iskustvo dostave i omogućiti im pristup svemu u njihovom gradu.

Jako smo sretni što smo imali priliku podijeliti svoju stručnost i iskustvo s korisnicima Pauze, a ujedno smo donijeli dodatnu vrijednost svim našim korisnicima i poslovnim partnerima, kao i cjelokupnom sektoru dostave na zahtjev na hrvatskom tržištu.

Koliko zaposlenih Glovo ima u Hrvatskoj? Je li velik interes radnika?

Trenutno imamo nevjerojatan tim od preko 45 zaposlenika i doista vjerujem da je naš tim naša najveća vrijednost. Pobrinemo se da, tko god se pridruži našem timu, pridonese kulturi koju pokušavamo izgraditi: otvorenoj kulturi i pozitivnoj radnoj atmosferi, brige jednih za druge i za zajednicu te skromnosti, ali i kulturi visokih performansi i standarda visoke kvalitete.

S koliko dostavljača i partnera surađujete? Ima li prostora za rast?

Trenutno surađujemo s više od 2000 dostavljača koji su odabrali dostavu putem naše platforme. Njihovo radno vrijeme je fleksibilno – ljudi jednostavno biraju kada žele raditi preko aplikacije na svom telefonu, bilo da je to samo nekoliko sati tjedno ili određenim danima. Zarada, naravno, ovisi o svakoj pojedinačnoj narudžbi, a iznos isplate ovisi o nekoliko varijabli, poput broja sati koje su dostavljači odradili. Zbog fleksibilnosti koju donosi suradnja s Glovom, interes radnika je vrlo velik.

Glovo trenutno dostavlja s više od 3000 prodajnih mjesta, uključujući restorane, supermarkete i trgovine, u 28 gradova diljem Hrvatske. Ove brojke kontinuirano rastu, što je samo još jedan dokaz da suradnja s Glovom svima donosi izravnu korist.

Koje ste planove i ciljeve zacrtali s novom pozicijom?

Hrvatska je vrlo važno tržište za Glovo, a dokaz je činjenica da lokalni Glovo tim dovodi poslovanje na potpuno novu razinu u cijelom ekosustavu – za korisnike, partnere i dostavljače. Hrvatska se pokazala kao rastuće tržište s brojnim mogućnostima i zato se kontinuirano širimo, dodajemo nove partnere i nove gradove, kako bi multikategorijska ponuda zadovoljila potrebe svakog korisnika Glova. U budućnosti će naš fokus biti usmjeren na područje rasta Q-Commerce kategorije i stvaranje veće vidljivosti za naše usluge u svim kategorijama, ne samo u kategoriji dostave iz restorana.

Osim toga, usmjeravamo svoje napore na što bržu i sigurniju dostavu i pružanje najugodnije interakcije korisnika s našom platformom, istovremeno zadovoljavajući njihove potrebe.