pozitivne promjene

Djeca će se poduzetništvu učiti već u vrtiću; starta program 'Poduzetni limači'

03.11.2021 u 11:48

Bionic
Reading

U organizaciji Instituta za menadžment Zagreb u ZICER-u je predstavljen edukativni program 'Poduzetni limači' za djecu vrtićkog uzrasta kao i oni koja pohađaju niže razrede osnovnih škola. Program je posebno osmišljen kako bi poticao poduzetnost i razvijao poduzetničke kompetencije kod djece, te je trenutno u testnoj fazi u partnerskim institucijama (DV Maksimir i OŠ S.S. Kranjčević iz Zagreba) gdje je već počelo njegovo provođenje

Cilj ovog programa je omogućiti i osigurati kvalitetnu edukaciju za djecu te poticati njihovu poduzetnost, kreativnost, proaktivnost, odlučnost, samopouzdanje i kritičko razmišljanje, dok je jedan od povoda ovom programu iznimno niska razina osviještenosti o važnosti poduzetničkih vještina te nedostatak edukativnih programa koji razvijaju ove važne vještine kod djece. Rezultati recentnih istraživanja na razini Hrvatske govore u prilog činjenici da su ovakvi edukativni programi od izuzetne važnosti za društvo u cjelini.

Naime, prema posljednjem istraživanju „Poduzetnost i inicijativnost učenika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: Populacijska perspektiva“, provedeno od strane Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu i Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja na uzorku od skoro 17.000 učenika, rezultati govore o tome da je u Hrvatskoj svega 2,1 posto učenika koji imaju poduzetan profil, dok posebno zabrinjava činjenica kako sklonost prema inicijativnosti i poduzetnosti opada tijekom osnovnoškolskog obrazovanja.

Na stručnoj konferenciji održana je i panel diskusija na kojoj se govorilo o važnosti ovakvog tipa edukativnih programa u redovnom školskom i odgojnom kurikulumu, te o važnosti poticanja mladih na promišljanje, kritičko razmišljanje, preuzimanje odgovornosti te učenje kroz metode pokušaja – promašaja. Uz to, panelisti su se osvrnuli i na ključne kompetencije koje su tražene na tržištu rada, društveno odgovorno poslovanje i ponašanje te specifičnosti obrazovnog sustava i trenutno stanje odgojno obrazovnog sustava u Hratskoj. Na panelu su sudjelovali: Velimir Srića (EFZG), Teodor Petričević (ACT Grupa), dr.sc. Iva Senegović (VERN), Sandra Matijević (ZICER), Ivana Vrhovski (VERN), Anja Novak (Institut za menadžment) te Sandra Vlašić (Terra HUB Croatia) kao moderatorica panela.

U nastavku donosimo neke od najzanimljivijh zaključaka s održane konferencije koji su rezultat zanimljive rasprave koja se razvila po pitanju odgojno obrazovnog sustava u Hrvatskoj te potreba na tržištu rada.

Velimir Srića je naglasio: „Iznimno me veseli činjenica da je počelo provođenje ovog edukativnog programa u praksi, jer se radi o edukaciji koja će imati dugoročne pozitivne posljedice po društvo i limače koji se školuju u Hrvatskoj. Smatram da je vrlo bitno početi s konkretnim promjenama u obrazovnom i odgojnom sustavu, te kao primjer navodim i svoje studente koji su stvorili današnji sms parking upravo ovakvim metodama koje se koriste u programu Poduzetni limači. Danas, više nego ikad, potreban nam je optimizam i pozitivno razmišljanje, a ovih 2,1% poduzetnih učenika će biti temelj pozitivnih društvenih promjena, dok je na svima nama obaveza da aktivno radimo na povećanju tog postotka i to od danas“.

Iva Senegović je izjavila: 'Osobno sam bila uključena u kreiranje programa Poduzetni limači te posljednjih 18 godina čekam ovu priliku, odnosno odabir poduzetništva kao edukacijskog programa unutar škola i vrtića jer nikada nije prekasno početi aktivno raditi na poduzetnosti budućih generacija“, a Ivana Vrhovski dodaje: „Poduzetni limači nije samo program koji će odgajati buduće poduzetnike, već će poticati poduzetnost kod pojedinaca, kako bismo jednog dana imali društvo uspješnih i optimističnih pojedinaca, željnih stvaranja dodatne vrijednosti. Naime, već danas korporacije od svojih djelatnika očekuju te priželjkuju poduzetnički mindset te je kompanijama važno da imaju poduzetne djelatnike koji proaktivno sudjeluju u radu svog poslodavca. Sigurna sam da će ovakav edukativni program doskočiti poboljšanju trenutne nepovoljne statistike na razini poslodavac – djelatnik'.

Teodor Petričević zaključuje: 'Jako sam sretan da se napokon na ozbiljniji način danas govori o društvenom poduzetništvu. Potičemo sistemske promjene koje uistinu utječu na društvo u cjelini, potičemo pravedne prakse, što djeca vrlo dobro prepoznaju u društvu – pravedne ili nepravedne situacije. Cilj je da imamo u budućnosti bolje poduzetnike, a ne nužno veće i jače. Mogu preko vlastitog primjera reći da je cjeloživotno obrazovanje nešto što je iznimno važno za otvaranje vidika, te takav način obrazovanja nema zastare, te je vrtić idealna polazišna točka. Kako bismo odgajali nove generacije gladne iskustva, mašte, igre, glupiranja te pokušaja i promašaja u kojima će pronalaziti prilike, važno je djecu što ranije izložiti takvom obrazovanju'.

Stručna konferencija okupila je veliki broj osoba iz odgojno obrazovnog sustava, stručnjaka upravljanja ljudskim potencijalima iz realnog sektora te poduzetnika.

Edukativni program „Poduzetni limači“ za razvoj vještina i kompetencija koristi inovativne nastavne metode i alate rada s djecom uz pomoć kojih se ovaj program provodi te je organiziran u ukupno četiri modula: Poduzetnost kao vrijednost pojedinca, Poduzetnički proces, Razvoj poslovnog modela te Poduzetnički pitch. Svaki od modula ima svoje specifičnosti i značajke koji djeci prenosi znanja i vještine u svrhu dobivanja cjelovitog uvida u poduzetničke procese, vrijednosti i djelovanja te se uvelike oslanja na iskustveno učenje, a ne učenje pojmova naglasila je Anja Novak, voditeljica nastave na Institutu za menadžment.

Osim edukativnog, program „Poduzetni limači“ ima i društveno odgovornu komponentu jer Institut za menadžment planira besplatnu provedbu ovog programa u ruralnim i manje razvijenim krajevima Hrvatske s ciljem pružanja kvalitetnog znanja iz područja poduzetnosti i poduzetničkih kompetencija što većem broju djece u Hrvatskoj s naglaskom na područja Bjelovarsko-bilogorske i Sisačko-moslavačke županije.