VRIJEDNOST 100 MIL. EIRA

Debeljak gradi dva broda za vlastitu flotu

18.10.2013 u 14:56

Bionic
Reading

Brodosplit je ugovorio izgradnju dva kontejnerska broda za vlastitu flotu, što je sukladno i obvezno Programu restrukturiranja, te nakon jahte i jedrenjaka obogaćuje flotu u području komercijalnog brodarstva, priopćeno je danas iz Brodosplita. Vrijednost novogradnji je 100 milijuna eura

Kao posebna odlika ovih brodova ističe se to što će za pogonsko gorivo koristiti LNG (liqufied natural gas, ukapljeni prirodni plin) koji je najčišće i ekološki najprihvatljivije fosilno gorivo. To je posebno važno zbog toga što će kontejnerski brodovi sa LNG-om kao pogonskim gorovim biti sve atraktivniji na svjetskom brodarskom tržištu uslijed novih nacionalnih i međunarodnih odredbi koji će propisivati dozvoljene količine emisije štetnih plinova (NOx, SO2 i CO2), a koji se postupno uvode u neka mora (najprije SAD i Baltik).

Pri tome će Brodosplitovi kontejnerski brodovi imati 2-taktne LNG 'dual fuel' motore koji imaju veću efikasnost (manju potrošnju) i rade na manjem broju okretaja (sporohodni motori) što rezultira manjim troškovima održavanja i dužim životnim vijekom. Do sada je u svijetu napravljen samo jedan kontejner brod sa 2-taktnim LNG 'dual fuel' motorom koji kao glavno pogonsko gorovio ima LNG, ali može koristiti i dizel, dok u izvanrednim situacijama ima mogućnost pogonjenja i otpadnim uljem iz prehrambene industije, kao i svim ostalim uljima ili gorivima. Shodno tome Brodospolitovi brodovi imati će četiri do pet puta puta manji trošak po pređenoj milji od drugih brodova iz te klase, a istovremeno će 30-50 puta manje zagađivati okoliš. Zahvaljujući efikasnijoj potrošnji i vrhunskoj ekonomičnosti investicija u LNG 2-taktni LNG 'dual fuel' motor isplatiti će se nakon dvije do tri godine eksploatacije.

Iznimno značajno u ovom projektu jest to što će se LNG dvotaktni 'dual fuel' motori izrađivati u Brodosplit-Tvornici dizel motora, prema licenci MAN-a, kao i da će se specijalni tankovi za LNG gorivo također proizvoditi u Brodosplitu.

Izgradnja brodova će se financirati bankarskim kreditom i vlastitim sredstvima Brodosplita, a predviđeno je da će Brodosplit-Plovidba brodove iznajmljivati, odnosno davati u čarter. Moguće je, naravno, da se u određenom povoljnom trenutku brodovi i prodaju.

'Potpisivanjem ovog ugovora BIS i Brodosplit-Plovidba ulaze u brodograđevnu tržišnu nišu koja će splitskom škveru omogućiti održivo poslovanje, punu zaposlenost kapaciteta i stjecanje referenci za izgradnju brodova koji će u skoroj budućnosti biti sve traženiji. Rezanje čelika za prvi od ova dva broda očekujemo u rujnu ili listopadu iduće godine, a razlog tome je dinamika ostalih poslova u Brodosplitu i na navozima, poslova koje smo već ugovorili i koje planiramo ugovoriti. Ponosni smo što restrukturiranje Brodosplita ide predviđenim tempom, a to će nam omogućiti da splitsko brodogradilište što prije osovimo na zdrave noge i da naš škver u što kraćem roku postane profitabilna tvrtka, na zadovoljstvo vlasnika, države, radnika, dobavljača i kupaca', ustvrdio je tom prilikom Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.