SAVJETI ZA IZNAJMLJIVAČE

Kako napuniti apartmane da vam budu puni ko šipak

11.05.2016 u 14:45

Bionic
Reading

Uredili ste apartmane, sredili sve birokratske zavrzlame i sad slijedi najteži dio – kako privući goste. Privatnim iznajmljivačima uz tradicionalne načine oglašavanja danas su na raspolaganju brojni online kanali. Međutim ta raznolikost često zna dovesti u nedoumicu što izabrati. Je li pametno ulaziti u poslove s agencijama poput Bookinga i Novasol ili je možda bolje samostalno oglašavati? Treba li nam web-stranica? Što ćemo s društvenim mrežama?

Pokušali smo što konkretnije odgovoriti na sva ta pitanja uz pomoć Darka Kontina koji vodi blog Iznajmljivači 2.0 na kojem se može naći hrpa korisnih savjeta za iznajmljivanje privatnog smještaja. Usto, njegova se obitelj već godinama bavi turizmom.

Prednosti i mane rada s agencijama

Na tržištu su aktivne brojne domaće i strane agencije preko koji je moguće oglašavati. Primjerice booking.com jedna je od najposjećenijih stranica tog tipa na svijetu.

'Prednost je suradnje s agencijama u većoj izloženosti smještaja većem broju gostiju. To je moguće jer veće agencije i veći katalozi smještaja ulažu znatno veća sredstva u online promociju zbog čega se nalaze više među rezultatima pretraga na internetskim  tražilicama nego što je to moguće privatnom iznajmljivaču samostalno postići. Zbog toga je nekada do određenog smještaja lakše i brže doći putem agencije ili online kataloga smještaja nego direktno preko njegove stranice. Također i jedan velik dio posla oko ulaganja u web-stranicu i prodajnu mrežu preuzimaju na sebe, a na iznajmljivaču ostaje samo da u idealnim uvjetima čeka upite i potvrđuje rezervacije te na kraju prima goste', ističe Kontin.

Mane su rada s agencijama uvjeti suradnje po kojima neke agencije uvjetuju suradnju s iznajmljivačima. Od visokih provizija, do alotmana (ekskluzivnog pravo punjenja apartmana) na određeni smještaj.

'Svaki iznajmljivač mora prvo pročitati uvjete poslovanja i pristati svojevoljno na njih. Znači, nitko vas ne sili da radite s agencijom s kojom vam uvjeti poslovanja ne odgovaraju. Druga je mana to što u pravilu nemate nikakvu kontrolu nad svojim oglasom kod agencije i na koji način će se on promovirati ili komunikacija sa zainteresiranim gostom odvijati. Ali to može biti i prednost, ovisno o svakom pojedinom iznajmljivaču', objašnjava Kontin.

Kako izabrati agenciju?

Provizija ovisi o agenciji i modelu suradnje koji imaju dogovoren s iznajmljivačem.

'Neki će reći da uzimaju od 20 do 30 posto od cijene smještaja. Iz iskustva znam da to može biti od 50 posto vaše tražene cijene smještaja, pa do 50 posto nadogradnje na vašu cijenu smještaja, i sve vrijednosti između. Provizija ne bi trebala biti bitna ako se radi o kvalitetnoj agenciji za koju vidite da puno ulaže u promoviranje smještaja i dovodi vam goste', ističe Kontin.

Najbolji način pronalaska odgovarajuće agencije jest taj da glumite sami sebi idealnog gosta. Putem Googlea pokušajte naći smještaj u svom kraju i u pravilu svi rezultati i agencije u top 10 tih rezultata bi vam trebali biti zanimljivi za razmatranje pokretanja suradnje s njima.

Prednosti samostalnog oglašavanja

Kontrola nad informacijama i oglasom glavna je prednost samostalnog oglašavanja. Sve podatke, fotografije, i druge informacije možete dinamično prilagođavati potrebama tržišta, ističe Kontin.

Ako se prati statistika uspješnosti oglasa, iznajmljivač može u realnom vremenu reagirati i tako maksimalno iskoristiti trenutačno stanje za vlastitu korist i primanje novih upita.

'Direktan kontakt također je po meni jedna od prednosti jer gosti vole stupiti u kontakt s domaćinom prije no što dođu, ali i sam domaćin može odmah po viđenoj konverzaciji s gostom brzo reagirati i prilagoditi ponudu kako bi povećao šanse iznajmljivanja smještaja', objašnjava Kontin.

Mane su solo oglašavanja financijske i vremenske prirode jer je za samostalno oglašavanje u pravilu potrebno izdvojiti veća financijska sredstva (nekada od par stotina kuna, nekada i par tisuća) te je potrebno odvojiti i dosta vremena za kontrolu uspješnosti raznih promotivnih kampanja i troškova oglašavanja. A potrebna je i stalna edukacija iznajmljivača jer jedino tako se mogu pratiti najnoviji trendovi u web-promociji.

'Najbolje bi bilo kombinirati oboje. Naravno prilikom takve kombinacije samostalnog web-oglašavanja i suradnje s agencijama treba vidjeti koji vam pristup donosi bolje prinose i koji model vam je važniji te sukladno tome odrediti u kojem omjeru ćete se nakloniti agencijama, a u kojem omjeru samostalnom oglašavanju. Iznajmljivač može bez problema raditi i s 20 agencija koje s njim rade samo na upit. Ali rad s pet agencija koje od vas zahtijevaju realno održavanje zauzetosti smještaja već je puno zahtjevniji posao. I kada se on poveže s velikim brojem upita od samostalno oglašenog smještaja, dobiti ćete dnevno i nekoliko sati posla', upozorava Kontin.

Trebate li imati svoju web-stranicu?

Ciljani oglasi s kojim ne možete pogriješiti

Kao dobar primjer samostalnog oglašavanja može se istaknuti Google AdWords. Ciljani oglasi usmjereni gostima koji u istom trenutku traže uslugu koju oglašavate nešto je s čime ne možete pogriješiti.

On smatra kako je vrlo važno imati web-stranicu bez obzira na to ima li ona jednog posjetitelja mjesečno ili deset tisuća. Samo tu možete imati potpuno kontrolu nad svojom ponudom

'Agencije iz ovih ili onih razloga mogu prestati biti zanimljive gostima za vaše područje i smještaj. Čak i same agencije zbog raznih pravila vas mogu privremeno ili trajno izbaciti iz svoje ponude. Web katalozi također. Tu su i drugi nepredvidivi faktori. Jedino vam je  web-stranica u vašoj apsolutnoj kontroli i ako se ikada nešto desi, uvijek možete sve promotivne radnje preusmjeriti na nju', naglašava Kontin.

Dodaje kako po tom pitanju nisu ništa sigurnije društvene mreže poput Facebooka ili Twittera zbog stalnih promjena uvjeta poslovanja i broja ljudi koji ih na određeni način koristi.

'Bez obzira na to, društvene mreže, pogotovo Facebook, danas su nezaobilazan dio svake promocije i broj ljudi koji se preko njih s vama može povezati, krenuti otvoreno komunicirati i dijeliti mišljenje je ogroman i jednostavno nema poslovnog smisla ignorirati ih', kaže Kontin.

Fotografija, fotografija i samo fotografija

Oglašavali se vi samostalno, putem agencija ili društvenih mreža, presudno je da svaki oglas ima dobru, kvalitetnu fotografiju. Danas se na tome prolazi ili pada.

'Jednim smo testom prije par godina na desetak odabranih kvalitetnih fotografija preko jednog web-kataloga i promocije preko Facebooka uspjeli primiti oko 100 novih upita gostiju u samo tri dana za jedan smještaj. To je jako zavidan broj upita za neplaćenu reklamu Facebooku', ističe Kontin.

Uz fotografije druga je najvažnija stvar točnost informacija o smještaju, jer to je nešto što ne možete promijeniti i zato je potrebno da su informacije točne. Dobro ih je uvijek ljepše prezentirati nego pukim nabrajanjem ponude, ali bitno je da su informacije točne. I na kraju je bitan jasno vidljiv način kontakta gosta s iznajmljivačem.