95 POSTO NIŽA EMISIJA CO2

Električni trajekt smanjio troškove za 80 posto. Norvežani naručili još 53 primjerka

06.02.2018 u 09:13

Bionic
Reading

U svibnju 2015 brodarska kompanija i operater trajektnih linija iz Norveške - Norled AS, te brodogradilište Fjellstrand, tehnološki gigant Siemens AS i proizvođač baterija Corvus Energy ušli su u partnerstvo koje je iznjedrilo Ampere - električni trajekt s baterijom kapaciteta 1 MWh

Nakon nešto manje od tri godine u svakodnevnoj uporabi, Norvežani su minulog tjedna objavili rezultate poslovanja.

Prvi električni trajekt smanjio je emisiju CO2 za 95 posto, a operativne troškove za čak 80 posto u odnosu na dizelski brod istih teretnih osobina, pa je kompanija iz Bergena odlučila naručiti još 53 primjerka.

Električni pogonski sklopovi za trajekte su idealno rješenje jer ova plovila često prevaljuju kraće, predefinirane udaljenosti, te na vezu provode dovoljno vremena da im se baterije mogu napuniti zahvaljujući brzim punjačima.

S obzirom na učestalost korištenja naponske mreže, također na ovaj način smanjuju trošak visokog kapaciteta punjenja.

I Šveđani su krenuli u preoblikovanje vlastite flote pa su dva trajekta HH Ferries Grupe - Tycho Brahe i Aurora trenutno u procesu konverzije iz dizelaša u električna plovila.

Ove 283-metarske mrcine od 8.414 tona svake godine prevezu 7,4 milijuna putnika i 1,9 milijuna vozila na četiri kilometara udaljenoj ruti između Helsingbora i Helsingora. Kad uskoro ponovno zaplove svaki će raspolagati baterijama od ukupno 4 MWh.

Tycho Brahe je navodno već spreman za dužnost, no isplovljavanje je odgođeno jer punionice na dokovima još nisu spremne.

  • +7
Uljanik, porinuće broda za polarna istraživanja Scenic Eclipse Izvor: Pixsell / Autor: Dusko Marusic/PIXSELL