HIBRIDNA REVOLUCIJA

Porsche 918 Spyder juri 320 km/h i troši na kapaljku

02.03.2010 u 10:34

Bionic
Reading

Proizvođači sportskih automobila namjerili su dokazati da performanse i potrošnja mogu biti na istoj strani jednadžbe. Nakon što nam je BMW predstavio koncept EfficientDynamics, a iz Ferrarija iskliznule fotografije konceptnog 599 GTB Hybrida, Porsche će danas predstavnicima sedme sile na autosalonu u Ženevi pokazati hibridni koncept 918 Spyder

Automobil koji nas izgledom podsjeća na legendarnu Carreru GT pogoni središnje smješteni benzinski 3.4-litreni V8 koji razvija 500 KS pri 9.200 o/min te set od tri elektromotora na prednjoj i stražnjoj osovini koji zajedno istiskuju 218 KS. Teoretski, Porscheov roadster sprinta do stotke za 3,2 sekunde te dostiže 320 km/h maksimalne brzine, a 1450 kilograma težak automobil prevaljuje stotinu kilometara s potrošnjom od svega 3,5 litara na stotinu kilometara te emitira 70 grama CO2 po kilometru.

Kako je to moguće?

Porsche se hvali s nekoliko režima i paralelnim sustavom rada hibridnog sklopa, gdje u režimu E-Drive do udaljenosti od 25 kilometara automobil može raditi isključivo na električnu energiju. Režim Hybrid kombinira rad benzinskog i elektromotora za maksimalnu učinkovitost u svakodnevnoj vožnji. Sport Hybrid čini isto, no stavlja naglasak na performanse, dok u režimu Race Hybrid automobil maksimalno iskorištava oba sustava. Dovoljno je reći da je ovim režimom 918 Spyder odradio Nurburgring Nordschleife za svega 7:30.

Premda je riječ o konceptu koji gotovo sigurno nikad neće u ovom obliku ugledati svjetlost serijske proizvodnje, u Porscheu tvrde da isto ne vrijedi za interijer automobila koji bi više-manje trebao biti vjerno prenesen na buduće modele iz Zuffenhausena.