TEST

Citroen C5 Business BlueHDi 180 S&S EAT6

15.01.2016 u 13:47

  • +6

Citroen C5 Business BlueHDi 180 S&S EAT6

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Dobra vijest! Citroen je potvrdio da će proizvesti nasljednika C5 u 2017. Loša vijest? Velike su šanse da ga nećemo vidjeti u Europi

Kad je Citroen 2007. lansirao C5, činilo se kao da će ovaj put stvarno uspjeti otkinuti oveći dio kolača njemačkoj konkurenciji u segmentu D. Velik, elegantno i ne previše citroenski dizajniran te nakrcan opremom - C5 se činio, i još uvijek se čini, kao najbolje od dva svijeta. Osim gole funkcionalnosti nudio je i ono što konkurencija nema - nedostižnu udobnost hidropneumatskog ovjesa.

Zašto C5 nije uspio dovoljno omađijati europske kupce, možda nikad nećemo saznati, no Francuzi su se svejedno potrudili ispratiti ga sa stilom utrpavši pod poklopac možda ponajbolji motor koji smo imali prilike isprobati u ovoj limuzini.

Novi dvolitreni common-rail dizelaš sa 180 KS i 400 Nm uparen s automatskim šesterostupanjskim mjenjačem i ovjesom Hydractive 3 Plus toliko je dobra kombinacija da ćete htjeti živjet u vozačkom sjedalu. Valja odmah naglasiti da je C5 u ovoj kombinaciji sve samo ne sportski automobil. Upravljač je i dalje beskrajno anemičan, a ljubitelji dinamične vožnje reći će da je mekši od opružnog madraca iz 80-ih. I bit će u pravu, ali će promašiti poantu. C5 nije ni zamišljen da njime postavljate rekorde od semafora do semafora, iako s 8,7 sekundi do stotke to i nije neki problem, već da sve što radi - radi bez po muke.

Količina dostupnog okretnog momenta u čitavom radnom području dovoljna je za bezbrižna međuubrzanja, prelazak preko ležećeg policajca jedva ćete osjetiti, a Francuzi su poradili i na izolaciji buke u unutrašnjosti pa je interijer C5 prava mala relaksacijska oaza. Da stvar bude bolja, novi motor ne oduševljava samo performansama već još više potrošnjom koja je na granici sa znanstvenofantastičnom kad se u obzir uzme automatski mjenjač, sva sila elektronike koju napaja ovo čudo te ukupna masa vozila od impozantnih 1.700 kilograma.

Ni putnici na stražnjoj klupi se ne bi trebali buniti. Na raspolaganju im je dovoljno mjesta za noge i glave čak i ako su natproječne visine, a prtljažnik od 440 litara i nije najveći u klasi, no svakako je na visini zadatka. Hidropneumatski ovjes Hydractive 3 Plus može se podešavati u četiri režima, a na zavojitoj cesti svakako je preporučljivo staviti najnižu postavku da ne dobijete morsku bolest.

Dio šarma C5 svakako je konfiguracija vozačke okoline i konzole koja izgleda kao da je preslikana s kakvog svemirskog broda. Nema ovdje puno mjesta za vrludanje - ili će vam se sviđati ili će vam ići na živce, no male su šanse da će vam brzo dosaditi.

Citroen C5 možda je najneobičniji automobil na tržištu čak i nakon osam godina proizvodnje te će nam doista biti žao ako ga Francuzi odluče u idućoj generaciji ponuditi isključivo Kinezima.

Proizvođač: Citroen
Model: C5 Business BlueHDi 180 S&S EAT6
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.997 cm3
Snaga (kW/KS): 133/180 @ 3.750 o/min
Okretni moment (Nm): 400 @ 2.000-3.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,2/7,3/6,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,7 s
Maksimalna brzina: 215 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.779/1.860/1.451
Cijena do registracije: 224.600 kuna (172.000 kn za osnovni model)