TEST

Peugeot 508 2.0 Blue HDI Allure

09.04.2015 u 20:47

  • +8

Peugeot 508 2.0 BlueHDI Allure

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Segment D možda nije onako napučen kao niže klase, no konkurencije ima i više nego dovoljno. Peugeot 508 tako odmjerava snagu s Volkswagen Passatom, Ford Mondeom, Opel Insignijom i drugima. Što redizajnirana francuska limuzina može ponuditi?

Za početak oku veoma ugodan dizajn izvana i iznutra, kvalitetne materijale i pregršt tehnologije. Redizajnirani 508 izgleda veoma svježe te odlično popunjava prostor između obiteljske i poslovne limuzine. Riječ je o poprilično velikom automobilu koji će udobno smjestiti četvero odraslih putnika te bez problema progutati stotine kilometara, a da se nitko ne požali na umor. Redizajnom je francuski automobil dobio na atraktivnosti, a također je opremljen modernijim i štedljivijim motorima.

Testni primjerak okoristio se dvolitrenim četverocilindričnim dizelašom koji razvija 150 KS i 370 Nm te koristi tehnologiju Blue HDI da bi emisiju CO2 smanjio na ciglih 109 grama po kilometru. Impresivno. Štedljivost je očita u gradskoj vožnji, kao i na otvorenoj cesti, a zahvaljujući povoljnoj aerodinamici 508 neće previše trošiti ni pri višim brzinama. Ipak, ukoliko ne volite sustave start-stop, koji gase i pale motor svaki put kad se zaustavite na semaforu, Peugeotovi inženjeri pobrinuli su se za to da vam zakompliciraju život. Prekidač kojim se deaktivira sustav skriven je iza vratašca s lijeve strane upravljača te ga je potrebno pritisnuti baš svaki put kad upalite automobil. Pritom pripazite da slučajno ne deaktivirate ESP koji mu se nalazi u neposrednoj blizini.

Neovisni ovjes 508-ice naklonjeniji je udobnoj, a ne dinamičnoj vožnji. S lakoćom će progutati sve neravnine, no zato ne voli prenagle promjene smjera. Pri dinamičnoj vožnji automobil pokazuje sklonost podupravljanju. Šteta, jer je upravljač zadovoljavajuće direktan, motor okretan s dovoljno snage za živu vožnju, a mjenjač raspolaže vrlo dobro podešenim prijenosnim omjerima.

Najupečatljivija karakteristika testirane 508-ice ipak nije ni atraktivan dizajn, ni štedljivi motor, već LED svjetla koja gotovo da noć pretvaraju u dan. Teško je procijeniti koliku su neugodu stvarala vozačima koji su dolazili ususret, no ova svjetla osim što izgledaju efektno doista pružaju popriličan osjećaj sigurnosti pri bržoj vožnji nedovoljno osvijetljenim prometnicama.

Peugeot 508 s opremom Allure odličan je automobil za one koji nisu naklonjeni agresivnoj vožnji, kao i za obiteljske ljude koji će znati cijeniti njegovu praktičnost, prostranost i udobnost. Za one koji će uvijek umjesto na autocestu radije skrenuti na zavojitu otvorenu prometnicu možda je bolje da isprobaju 508 GT.

Proizvođač: Peugeot
Model: Peugeot 508 2.0 Blue HDI Allure
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.997 cm3
Snaga (kW/KS): 110/150 @ 4.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 370 @ 2.000 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,7/8,1/6,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,9
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.830/1.828/1.456
Cijena do registracije: 285.990 (osnovni model 184.278 kuna)