TEST

Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

27.03.2015 u 11:17

  • +4

Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Stara poslovica kaže da ne treba mijenjati ono što dobro funkcionira, no u Renaultu nisu imali puno izbora. Stroži ekološki propisi zahtijevali su da Clio RS u novoj generaciji izgubi dio svog šarma

Oprostili smo se tako od dvolitrenog atmosferskog motora, a i ručnom mjenjaču smo rekli zbogom. Clio RS još uvijek je malen i lagan, no sad je tu 1.6-litreni turbopunjeni benzinac pod poklopcem uparen s automatiziranim šesterostupanjskim mjenjačem s dvije spojke. Clio RS također sad dolazi isključivo u izvedbi s pet vrata. Sve navedeno učinilo je francuskog paprenog mališana odraslijim, praktičnijim i štedljivijim automobilom nego što je to bio do sada.

Zbog prilično velikog momenta dostupnog već od 1.750 okretaja, najpapreniji Clio više nije trom pri sporoj gradskoj vožnji, a 1.6-litreni četverocilindraš će se rado i zavrtjeti kad to od njega zatražite. Doduše, samo do 6.500 okretaja, a ne 8.000 kao nekoć. Pritom zvuči jako dobro. Specijalna izvedba Monaco GP standardno dolazi sa šasijom Cup. Odstojanje podvozja od tla je niže, a i amortizeri krući te je upravljač direktniji. Valja ipak reći kako se Clio RS jako dobro vozi na oštećenim prometnicama te odlično upija neravnine. Mnogo bolje nego što je to činio njegov prethodnik. Tu je i elektronski sustav koji imitira rad mehaničkog diferencijala s ograničenjem proklizavanja te tri režima postavki - Normal, Race i Sport koji rekalibriraju ESP, odaziv motora na gas, brzinu izmjena stupnjeva prijenosa i krutost upravljača.

Clio RS se, baš kao i svaki sportski automobil, u nedostatku staze najbolje osjeća na otvorenoj zavojitoj cesti. U pitanju je vrlo predvidljiv automobil koji odlično mijenja smjer te ima dovoljno okretnog momenta za silovita međuubrzanja. Francuski mališan više nije onako razigran kao prethodnik, no to ne znači da se za upravljačem nećete zabaviti te isto tako nezanemarivo - potrošiti mnogo manje goriva.

U Renaultu su Clio RS evidentno ukrotili, no također u borbi sa štopericom objektivno učinili bržim. Subjektivno ćete možda imati osjećaj da tome nije tako. Ako tražite paprenu raketu te preferirate da automatika umjesto vas izmjenjuje brzine - svakako mu dajte šansu.

Proizvođač: Renault
Model: Renault Clio RS 200 EDC Monaco GP
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.618 cm3
Snaga (kW/KS): 147/200 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,7/7,8/9,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 6,7
Maksimalna brzina: 230 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.090/1.732/1.429
Cijena do registracije: 218.000 (osnovni model 187.400 kuna)