TEST

Renault Twingo 1.0 SCe 70 Dynamique

09.01.2015 u 16:06

  • +9

Renault Twingo 1.0 SCe 70 Dynamique

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Automobilski proizvođači napokon su se trznuli iz letargije i ponovno počeli raditi originalne automobile kako izgledom, tako i tehničkim karakteristikama. Jedan od ponajboljih primjera ovog trenda je novi Renault Twingo

Na prvi pogled francuski mališan djeluje kao svaki drugi automobil u A-segmentu.

Malen je, simpatičan i djeluje kao da ga možete parkirati vezanih očiju. A onda pokušate otvoriti poklopac motora i nakon višeminutnog pronalaženja mehanizma za otvaranje slijedi prvi šok. Gdje je motor?

Straga.

Renault se udružio s Daimlerovim Smartom te Twingo dijeli platformu s novim ForFourom. To znači da baš kao njemački mališan motor prenosi snagu na stražnje kotače. Tako je, baš kao Porsche 911. Ovdje sve sličnosti sa sportašem iz Stuttgarta, doduše, prestaju.

Budući da je riječ o gradskom automobilu kojim će u velikom broju upravljati mladi, neiskusni vozači, Francuzi su naglasak stavili na sigurnost, udobnost i praktičnost.

Svi oni koji se nadaju prolascima zavoja uz preupravljanje, nažalost, ostat će razočarani. To ipak ne znači da Twingo nije zabavan automobil. Dapače, s vrlo direktnim upravljačem i rasterećenim prednjim kotačima veoma je upravljiv. Krug zakretanja je rekordno malih 8,6 metara pa je određene manevre u gradskim gužvama moguće izvesti iz prve te je parkiranje doista prava igrarija. Ovjes je poprilično mekan pa Twingo odlično upija neravnine dok nešto povišeniji položaj za upravljačem stvara pomalo čudan osjećaj upravljanja višim automobilom no što Twingo jest.

Najmanji Renault nudi se s dva benzinca. Testni model bio je opremljen slabijim jednolitrenim atmosferskim trocilindrašem koji razvija 70 Ks i 91 Nm. Za prijenos je zadužen ručni peterostupanjski mjenjač fino podešenih prijenosnih omjera koji bi mogao biti malo precizniji. Koliko je Twingo brz s ovim motorom? Recimo samo da sprint do 100 km/h traje čak 14,5 sekundi. Potrošnja je zato malena, kao i šanse da dobijete kaznu za prebrzu vožnju.

Kratki prevjesi ne čine Twingo samo stabilnijim u zavoju, već i natprosječno prostranim za ovu klasu. Smještanje motora straga uzelo je danak u prtljažnom prostoru, a za razliku od Porschea 911, Twingo nema i prtljažnik sprijeda. 188 litara je relativno malo, no utovarna površina je zato veoma iskoristiva, a preklapanjem stražnje klupe zapremina raste na 980 litara.

Twingo je odličan automobil, definitivno u samom vrhu za prestižnu nagradu najboljeg u prošloj godini. Jedino što pomalo bode u oči jest cijena koja bi mogla biti i niža.

Proizvođač: Renault
Model: Twingo 1.0 SCe 70 Dynamique
Vrsta motora: 1.0, tri cilindra, benzin
Obujam: 999 cm3
Snaga (kW/KS): 97/70 @ 6.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 91 @ 2.850 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 4,0/6,2/5,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 14,5 s
Maksimalna brzina: 150 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.595/1.646/1.554
Cijena do registracije: 91.200 kuna (osnovni model: 65.900 kuna)