IZ TANKERA U AUTOMOBIL

Renault razvija dvocilindrični DVOTAKTNI dizelski motor

17.12.2014 u 14:09

Bionic
Reading

Motori s unutarnjim izgaranjem već neko vrijeme jašu u smjeru zalaska sunca, no to ne znači da su još spremni reći zbogom

Proizvođači iz godine u godinu unapređuju benzinske i dizelske motore kako bi izvukli još koji kilometar više iz posljednje kapljice goriva, a čini se da je na tom putu katkad potrebno zakoračiti korak unatrag da bi se napravilo dva prema naprijed.

Kako drugačije protumačiti da Renault planira pod poklopce automobila vratiti dvotaktne motore?

Nova 730-kubična dizelska jedinica koristi kompresor i turbopunjač te iz dva cilindra izvlači između 48 i 68 KS, te 112 i 145 Nm okretnog momenta već od 1.500 okretaja u minuti. Pritom učinkovitost iznosi impresivnih 50 posto u odnosu na četverotaktnih 35 posto.

Renault ne navodi podatke o potrošnji i mnogo važnije - emisiji štetnih plinova, no činjenica da Francuzi ovu tehnologiju razvijaju u suradnji s 18 industrijskih i znanstvenih partnera pod pokroviteljstvom EU-a govori da budućnosti za ovaj projekt postoji.

Dvotaktni turbopunjeni dizelaši primjenu trenutačno nalaze u golemim kontejnerskim brodovima i tankerima kao i vlakovima, a Chrysler je bio posljednji automobilski proizvođač koji je neuspješno eksperimentirao s dvotaktnim motorima davne 1990. godine.